جمع‌‌‌آوری بالغ بر 5 هزار مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز

رجبی‌مشهدی افزود: در سال‌جاری به دلیل کم بارشی و کاهش حجم مخازن آب نیروگاه‌‌‌های برق‌‌‌آبی، این نیروگاه‌‌‌ها به میزان ۵ هزار و ۶۹۱ گیگاوات ساعت کمتر از سال گذشته انرژی تولید کرده‌‌‌اند که معادل ۳۹ درصد کاهش تولید این بخش بوده است.

وی گفت: به‌‌‌رغم محدودیت تولید در نیروگاه‌‌‌های برق‌‌‌آبی در سال‌جاری، تامین برق در نیمه اول سال نسبت به سال گذشته رشد ۴/ ۶درصدی را نشان می‌دهد.

سخنگوی صنعت برق افزود: چنانچه مشترکان پرمصرف خانگی با کاهش مصرف یا نصب مولد خورشیدی کوچک، بخشی از برق خود را تامین می‌‌‌کردند، جزو‌‌‌ مشترکان خوش‌مصرف قرار می‌‌‌گرفتند و هیچ خاموشی به سایر مشترکان خانگی اعمال نمی‌‌‌شد و نیازی به اعمال محدودیت صنایع نیز نبود.

وی همچنین از شناسایی ۲۷ مرکز استخراج غیرمجاز رمزارز در روز شنبه (۲۷ شهریورماه) خبر داد و گفت: با شناسایی مراکز استخراج غیرمجاز در این روز، تعداد کل مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز کشف شده به ۵ هزار و ۵۲۹ مرکز رسید.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به تعداد ۲۲۸ دستگاه ماینر کشف شده در روز شنبه ۲۷ شهریورماه، ظرفیت مصرف غیرمجاز این مراکز را ۴۷۹ کیلووات عنوان کرد که به طور متوسط معادل مصرف برق روزانه ۱۳۶۸ واحد مسکونی برآورد می‌شود.

این گزارش حاکی است، تاکنون ۵ هزار و ۵۲۹ مرکز ماینینگ با تعداد ۲۱۸ هزار و ۲۳۸ دستگاه به ظرفیت ۶۱۵ هزار و ۵۷۰ کیلووات در کشور کشف و جمع‌‌‌آوری شده است.