به گزارش صداوسیما، غلامعلی رخشانی‌‌مهر با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌‌‌های مناسبی برای تامین برق انجام شده و در حال انجام است، افزود: هم اینک کاهش شدید دما در برخی استان‌‌‌ها و شهرها از جمله مشهد سبب شروع استفاده از وسایل گرمایشی شده که توجه به نوع مصرف و صرفه‌جویی را بسیار ضروری می‌کند.

وی با اشاره به تامین سریع‌‌‌تر سوخت نیروگاه‌‌‌ها با دستور وزیر نیرو و نفت برای جلوگیری از بروز مشکل در تولید برق زمستان گفت: با برنامه‌ریزی‌‌‌های مشخص شده، تلاش زیادی برای تامین برق در زمستان و عبور از این فصل بدون خاموشی انجام شده است.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با تاکید بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی در فصل زمستان ادامه داد: با شروع فصل سرما و استفاده از وسایل گرمایشی بسیاری از مشترکان از برق برای تامین گرما در کولرهای گازی و بخاری برق، استفاده می‌کنند که اگر در این شرایط الگوی مصرف رعایت نشود با مشکل مواجه خواهیم شد.

رخشانی‌مهر با تاکید بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی در شمال و جنوب کشور گفت: بسیاری از استان‌‌‌های شمالی در زمستان با سرمای بسیار شدید مواجهند که تامین انرژی مطمئن گاز و برق برای این استان‌‌‌ها نیازمند کمک مشترکان در همه‌‌ کشور به‌ویژه در استان‌‌‌های جنوبی است که بتوان انرژی را به استان‌‌‌های شمالی ارسال کرد.