الزام شناسه‌دار شدن کالای پوشاک از سال ۱۳۹۷

مدیرکل دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص موضوعات مرتبط با مبارزه با قاچاق کالا در حوزه پوشاک، بیان کرد: ماده۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بحث شناسه‌‌‌دار شدن کالای پوشاک را مطرح می‌کند و از اسفند ۱۳۹۷ باید تمامی پوشاک اعم از واردات و تولید داخل شناسه‌‌‌دار می‌‌‌شد.

محرابی در این خصوص ادامه داد: بسترسازی لازم برای اجرای طرح شناسه کالا انجام شده است و این موضوع به تولیدکنندگان نیز ابلاغ و آموزش‌‌‌های لازم نیز ارائه شده است. وی موضوع شناسه کالا را به نفع تولیدکنندگان دانست و گفت: اتحادیه‌‌‌ها در این راستا موافق هستند و می‌‌‌خواهند موضوع شناسه را عملیاتی کنند.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین تصریح کرد: تولیدکننده‌‌‌ها باید این موضوع را با جدیت بیشتری دنبال کنند. محرابی گفت: موضوع صندوق‌های POS فروشگاهی نیز مطرح است که این موضوع نیز برای جلوگیری از قاچاق کالا در دستور کار است.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۷ طرح مبارزه با واردات غیر‌رسمی پوشاک به کمک ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح شد و بحث ممنوعیت واردات پوشاک را داشتیم که موفقیت‌‌‌های خوبی در این حوزه به دست آمد و کارگروه نظارت بر دستورالعمل ساماندهی واردات پوشاک را نیز در همان سال ساماندهی کردیم.