مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌‌‌ای تهران در گفت‌وگو با «ایسنا»، با بیان اینکه از ابتدای سال آبی امسال (ابتدای مهر) تاکنون ۵/ ۴۷میلی‌متر بارندگی در حوزه عملکردی استان تهران ثبت شده است، اظهار کرد: حجم آب سدهای تامین‌کننده آب شرب تهران در حال حاضر ۳۷۵میلیون مترمکعب است که در مقایسه با ذخیره ۶۳۳میلیون مترمکعبی روز مشابه سال گذشته، حدود ۲۵۸میلیون مترمکعب کاهش نشان می‌دهد.

یوسف رضاپور با بیان اینکه مشکل کم‌آبی در استان تهران همچنان ادامه دارد، افزود: نباید تصور شود که بلافاصله بعد از چند روز بارندگی مشکل کم‌آبی استان تهران رفع شده و دیگر نیازی به اصلاح الگوی مصرف نیست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‌‌ای تهران با بیان اینکه اکنون حجم آب سد امیرکبیر حدود ۶۲میلیون مترمکعب است، در حالی که این میزان در روز مشابه سال گذشته ۱۱۰میلیون مترمکعب بود، گفت: حجم آب سد طالقان از ۲۵۶میلیون مترمکعب در سال گذشته به ۱۸۹میلیون مترمکعب و حجم آب سد لتیان از ۳۸میلیون مترمکعب به ۲۴میلیون مترمکعب رسیده، همچنین حجم آب سد لار ۲۵میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با موجودی ۶۷میلیون مترمکعبی سال گذشته، ۴۲میلیون مترمکعب کاهش نشان می‌دهد. حجم آب سد ماملو نیز از ۱۶۲میلیون مترمکعب به ۷۵میلیون مترمکعب رسیده است.

رضاپور تاثیر بارندگی‌‌‌های اخیر بر افزایش ذخیره آب سدهای تامین‌کننده آب شرب تهران را بسیار اندک عنوان و اظهار کرد: با وجود بارندگی‌‌‌های مناسبی که در روزهای گذشته شاهد بودیم، ورودی آب به سدها همچنان شرایط خوبی ندارد و با کاهش ۳۶درصدی در این بخش از ابتدای سال آبی در مقایسه با سال گذشته مواجهیم؛ چراکه بخشی از بارندگی‌‌‌های اخیر در روزهای گذشته در ارتفاعات به صورت برف بوده و رواناب کمی را شاهد بودیم.  وی گفت: مشکل کم‌آبی در استان تهران همچنان ادامه دارد و شهروندان باید صرفه‌جویی کنند و مدیریت مصرف را همچنان جدی بگیرند.  بررسی وضعیت سدهای کشور نشان می‌دهد، میزان کل حجم ورودی به سدهای کشور از ابتدای مهرماه تا تاریخ ۱۳آذرماه معادل ۸۴/ ۲میلیارد مترمکعب است که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته کاهش ۴۴‌درصدی را نشان می‌‌‌دهد.

بر این اساس و طبق اعلام وزارت نیرو، در شرایط کنونی، از کل حجم مخزن سدهای مهم کشور به میزان حدود ۵/ ۵۰میلیارد مترمکعب، حدود ۳۵‌درصد آب ذخیره‌شده وجود دارد.