به گزارش وزارت نیرو، هیات عالی‌رتبه وزارت نیروی ایران به سرپرستی معاون آب و آبفای وزیر نیرو برای مذاکره درباره همکاری‌‌‌های ایران و ترکمنستان در بخش آب و برق و همچنین بررسی چگونگی توسعه زمینه‌‌‌های همکاری صنعت آب و برق دیروز وارد عشق‌‌‌آباد شد. این هیات به سرپرستی محمد جوانبخت، دیدار دوستانه و سازنده‌‌‌ای با صفروف، معاون وزیر انرژی جمهوری ترکمنستان داشتند. در این دیدار طرفین ضمن ابراز علاقه به گسترش بیش از پیش روابط دو کشور در بخش برق، مهم‌ترین موانع موجود در این زمینه را بررسی کردند و در مورد راه‌‌‌های رفع موانع مذکور به توافق‌های خوبی دست یافتند.

طرفین در ادامه راه‌‌‌های گسترش تجارت انرژی الکتریکی را بررسی و تصمیم لازم را اتخاذ کردند. همچنین درباره گسترش همکاری بخش‌‌‌های فنی و مهندسی دو کشور در حوزه برق توافق خوبی به عمل آمد و مقرر شد هیات تخصصی وزارت انرژی ترکمنستان به‌‌‌زودی از توانمندی‌‌‌های صنعت برق ایران بازدید کند و زمینه‌‌‌ همکاری دو کشور بیش از پیش فراهم شود.

در دیدار دوم هیات عالی‌رتبه ایرانی با بایجانف، معاون وزارت کشاورزی و منابع آبی ترکمنستان، زمینه‌‌‌های توسعه همکاری را بررسی کرد. طرفین بر اراده خود مبنی بر همکاری موثر و دوستانه دو کشور در  زمینه آب‌‌‌های مشترک تاکید کردند. در ادامه، طرفین با تشکیل کمیته عالی مشترک با حضور مدیران ارشد و متخصصان دو کشور، مسائل و مشکلات فی مابین را به صورت کارشناسی بررسی کردند و راه‌‌‌حل‌‌‌های طرفین مورد توافق قرار گرفت.