دور تازه تئاترها در تماشاخانه‌های تهران عكس نمایش «پچ‌پچه‌های پشت خط نبرد»

مجموعه تئاترشهر و اجرای دو نمایش جدید

نمایش «کلنل» به نویسندگی و کارگردانی خیراله تقیانی‌پور روز جمعه ساعت ۱۹:۳۰ در تالار اصلی مجموعه تئاترشهر به روی صحنه خواهد آمد. داستان این نمایش در سال‌های مشروطه‌ دوم (مشروطه صغیر- استبداد محمد علی شاه قاجار) روایت می‌شود و درباره عزیز، جوان ۳۵ ساله متمول و جاه‌طلب از خاندان قجر است که به‌ دنبال پوشیدن ردای حاکمیت تهران است. ایوب آقاخانی که نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» را از ۲۲ شهریور ماه در تالار چهارسو مجموعه تئاترشهر به روی صحنه آورده است، اجرای این اثر را از ساعت ۱۹:۴۵ امروز در این تالار نمایشی از سر خواهد گرفت. در تالار قشقایی این مجموعه نیز از امروز اجراهای نمایش «چه کسی سهراب را کشت؟» به نویسندگی و کارگردانی شهرام کرمی ادامه خواهد داشت. این اثر نمایشی ساعت ۱۹ به روی صحنه می‌رود.همچنین نمایش عاشقانه «شب شرقی» نوشته و کار ناصح کامگاری به‌دلیل استقبال مخاطبان از امروز تمدید شده و اجراهای آن ادامه خواهد داشت. این نمایش ساعت ۱۹:۳۰ در تالار سایه اجرا می‌شود. پلاتو اجرا این مجموعه نیز ساعت ۱۸ امروز میزبان اثری با عنوان «تور عروسی مامان» به نویسندگی و کارگردانی مریم منصوری می‌شود.

 

اجراهای تماشاخانه ایرانشهر

رویا نونهالی از فردا پنج‌شنبه ساعت ۲۱ نمایش «اسطوره می‌شوم» نوشته ماه‌گل مهر را در سالن استاد سمندریان این تماشاخانه اجرا می‌‌کند. «بکت» نیز عنوان نمایشی نوشته ژان آنوی به کارگردانی مصطفی میرمنتظمی است که از ساعت ۲۰:۳۰ فردا در سالن استاد ناظرزده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر اجرا خواهد شد. بکت، داستان هانری دوم است که برای حفظ قدرت دربارش توماس بکت را به‌عنوان نخست‌وزیر برمی‌گزیند؛ اما بکت طی اتفاقاتی علیه هانری دست به شورش می‌زند.

 

خانه هنرمندان ایران میزبان ۳ نمایش جدید

یوسف باپیری نمایش «چشم‌های بسته از خواب» را از ساعت ۱۸ امروز در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان اجرا خواهد کرد. این اثر نمایشی نوشته محمد چرمشیر، بازخوانی داستانی است با نام «پسرم قاتل است» نوشته‌ برنارد مالامود، از مجموعه داستان‌‌های کوتاه‌ با عنوان «مردی که کشتمش» با ترجمه اسداله امرایی است که نشر افراز چاپ کرده است.«انتری که لوطی‌اش مرد» نام نمایشی نوشته بابک محمدی است که محمود اکبرشاهی آن را کارگردانی کرده است. این اثر نمایشی از ساعت ۱۹:۳۰ امروز در این تالار نمایشی به صحنه می‌آید.نمایش «قطار سانست لیمیتد» نیز اثری از کورمک مک کارتی است که فرانک حیدریان آن را طراحی و کارگردانی کرده است. این نمایش از امروز چهارشنبه ۱۲ مهر ماه ساعت ۲۱ در این تماشاخانه به روی صحنه می‌رود.

 

پردیس تئاتر شهرزاد

«خورشیدهای همیشه» نمایشی نوشته بهاره رهنما، علی رادی و زهرا اسماعیل‌زاده است که کارگردان آن بهاره رهنماست. این اثر از فردا ساعت ۲۱:۳۰ در سالن شماره سه پردیس تئاتر شهرزاد اجرا خواهدشد.افسانه ماهیان نیز نمایش «کوکوی کبوتران حرم» نوشته علیرضا نادری را از ساعت ۱۹ فردا در سالن شماره دو این پردیس تئاتری به صحنه خواهد آورد.«پچ‌پچه‌های پشت خط نبرد» نوشته علیرضا نادری و کار اشکان خیل‌نژاد نمایشی است که اجرای آن از ۲۵ مرداد ماه در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد آغاز شده است. این اثر از ساعت ۲۰:۳۰ امروز اجراهای خود را از سر می‌گیرد.

 

تئاتر مستقل تهران میزبان چهار نمایش جدید

نمایش «کروکی» به نویسندگی و کارگردانی مجتبی احمدی از امروز ساعت ۱۷:۳۰ اجرا می‌شود. همچنین نمایش «اپراتور نسل چهارم» به نویسندگی و کارگردانی باقر سروش از امروز ساعت ۱۹ اجرای عمومی خود را در این تالار نمایشی آغاز خواهد کرد.محمد مساوات که پیش از این نمایش «بی‌پدر» را با جمعی از استعدادهای جوان بازیگری در تئاترشهر به صحنه برد و مورد استقبال مخاطبانش قرار گرفت، این بار و در ادامه روند گذشته خود نمایش «این یک پیپ نیست» را در ساعت ۲۰:۴۵ امروز به صحنه خواهد برد.نمایش «مورچه‌ها» به نویسندگی احسان عزتی و علی مسعودی و کارگردانی علی علوی نیز از ساعت ۱۶ امروز در تئاتر مستقل تهران به روی صحنه خواهد رفت.

 

تماشاخانه پالیز و اجرای نمایش «دریبل»

«دریبل» نمایشی به نویسندگی داریوش علیزاده و کارگردانی سعید دشتی است که از فردا ساعت ۲۱ در سالن شماره دو تماشاخانه پالیز به روی صحنه خواهد رفت. شهاب‌الدین حسین‌پور نیز نمایش «طپانچه خانم» نوشته محمدامیر یاراحمدی را از ۲۹ شهریور ماه در سالن شماره یک این تماشاخانه به صحنه آورده است. این اثر نمایشی نیز از امروز اجراهای خود را در این تماشاخانه از سر خواهد گرفت.نمایش «زبان تمشک‌های وحشی» نوشته نغمه ثمینی و کار شیوا مسعودی است که از ۹ مرداد ماه در سالن شماره یک این تالار نمایشی روی صحنه است. این نمایش نیز از فردا اجرای آن آغاز خواهد شد. صابر ابر، علی شادمان و الهام کردا نقش آفرینان این اثر هستند.

 

دو نمایش جدید در تئاتر باران

تئاتر باران نیز از امروز میزبان نمایش «کمپراچیکو» نوشته علی‌محمد رحیمی و کار پرنیا قناتی است. این اثر ساعت ۲۱ در این تالار نمایشی به صحنه می‌رود.«آتن مسکو» عنوان اثری به نویسندگی ادوکیموس تسولاکیدیس و کارگردانی سکینه عرب‌نژاد است. این نمایش امروز ساعت ۱۹ در این تماشاخانه اجرا می‌شود.

 

آغاز یک اثر نمایشی جدید در تالار مولوی

نمایش «گرترود، روح پدر هملت» نوشته و کار سید میثم مطهری از ۲۸ شهریور ماه ساعت ۲۰:۳۰ در تالا کوچک مولوی روی صحنه رفته است. این اثر نمایشی نیز از امروز اجراهای خود را آغاز خواهد کرد. «لوسیا» عنوان اثر نمایشی جدیدی نوشته شهاب مهربان و سپهر زمانی است که شهاب مهربان کارگردان آن است. این نمایش امروز ساعت ۱۸ در سالن اصلی تالار مولوی اجرا می‌شود.