واکنش ستاره‌های هالیوود به رسوایی اخلاقی هاروی واینستین

استریپ که زمانی در یک سخنرانی پس از دریافت جایزه از واینستین به‌عنوان «خدا» یاد کرده بود به هافینگتن‌پست گفت از «اعمال زورگویانه و نامناسب» واینستین بی‌خبر بوده و آنها را «شرم‌آور»، «نابخشودنی» و «سوءاستفاده از قدرت» نامید. استریپ در عین حال گفت: باورم نمی‌شود این همه خبرنگار در دنیای سرگرمی و رسانه‌های خبری در تمام این سال‌ها حاضر نشدند چیزی درباره آن بنویسند. در همین حال، جنیفر لارنس در بیانیه‌ای که در هالیوود ریپورتر منتشر شد، اعلام کرد از اتهامات مطرح‌شده درباره هاروی واینستین «عمیقا مضطرب» شده و رفتارهای او را «نابخشودنی و کاملا ناراحت‌کننده» دانست.

لارنس همچنین گفت در فیلم «کتاب بارقه امید» که او را به جایزه اسکار رساند، با واینستین کار کرد؛ اما منکر این شد که واینستین او را اذیت کرده یا باخبر بوده که او دیگران را آزار داده است. در همین حال، جورج کلونی در گفت‌وگو با دیلی بیست، رفتارهای واینستین را «غیرقابل دفاع» توصیف کرد. کلونی اذعان کرد از دهه ۱۹۹۰ درباره اینکه زنان برای گرفتن نقش در فیلم‌ها با واینستین ارتباط غیراخلاقی برقرار می‌کردند، شایعاتی شنیده بود، اما به این خاطر که دوست نداشت استعدادهای بازیگران زن را کم‌ارزش کند، به آنها توجهی نمی‌کرد.

جولین مور هم گفت: افشاگری درباره آزار جنسی و زورگویی ترسناک است و زنان با این کار به طور شخصی چیزی به دست نمی‌آورند، اما ما از طریق رفتار شجاعانه آنها فرهنگ خود را ارتقا می‌دهیم و از آنها ممنونم. کیت وینسلت هم اقدامات واینستین را «تکان‌دهنده» دانست و زنانی را که از رفتارهای او پرده برداشتند «بسیار شجاع» نامید. دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا هم رفتارهای واینستین را محکوم کرد و به خبرنگاران گفت: من مدت‌هاست هاروی واینستین را می‌شناسم. اصلا غافلگیر نشدم. پس از افشای رسوایی اخلاقی واینستین، او از شرکت واینستین که خود از موسسانش است، اخراج شد. به علاوه کمک‌های مالی او به دموکرات‌های سنای آمریکا برگردانده شد. لیزا بلوم مشاور حقوقی واینستین نیز خود را از پرونده کنار کشید.