مصادره خانه موزیسین سرشناس ترکمن

این خواننده ترکمن افزود: حقوق مستمری که از طرف صندوق هنرمندان پیشکسوت وزارت ارشاد به ما می‌دهند ۱۵۰ هزار تومان است که در این سن و سال که از کار افتاده هستیم و انواع و اقسام بیماری‌ها نیز در این سن وجود دارد، واقعا چنین حقوقی بسیار ناچیز محسوب می‌شود. نمی‌دانیم این مستمری به چه کار می‌آید.

این موزیسین پیشکسوت افزود: تا ۵ سال قبل من در یک خانه گلی زندگی می‌کردم که بسیار فرسوده بود و هر آن امکان تخریب شدنش وجود داشت. این بود که تصمیم گرفتم در زمینی که از قبل داشتیم یک خانه ۴۵ متری بسازم. برای همین به بانک مراجعه کردم؛ با توجه به شرایطی که وجود داشت بانک مرا به کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی کرد و کمیته هم من را به بانک دیگری معرفی کرد تا یک وام دوازده و نیم میلیون تومانی بگیرم. من خانه را ساختم و با مادرم که ۹۸ ساله است با هم در این خانه ساکن شدیم اما از آنجا که نه فرزندی دارم و نه درآمد دیگری؛ نتوانستم وام بانک را برگردانم. بارها از طرف بانک برایم اخطاریه آمد تا اینکه اخیرا به دادگاه احضارم کردند و گفتند اگر وام بانک را پس ندهم تا دو ماه دیگر خانه‌ام را مصادره خواهند کرد.

وی همچنین عنوان کرد: در سال‌های قبل هر از چند گاهی اجرایی انجام می‌دادم و بالاخره امورات‌مان به هر صورت که بود می‌گذشت اما الان در سن ۷۶-۷۵ سالگی و با این قلبی که عمل شده؛ نمی‌توانم مثل گذشته کار زیادی انجام بدهم. حالا هم به تهران آمده‌ام تا هر جور شده کاری مانند نگهبانی یا هر چیز دیگر پیدا کنم و بتوانم مبلغ وام بانکی را تهیه کنم. البته یک اثر از مختوم قلی شاعر بزرگ ترکمن درباره حضرت محمد (ص) و حضرت علی (ع) را به فارسی ترجمه کرده‌ام بر روی آن با موسیقی و به زبان ترکمنی خوانده‌ام که تاکنون نتوانسته‌ام تهیه‌کننده‌ای برای انتشار آن پیدا کنم. امیدوارم بتوانم در همین حوزه موسیقی حداقل کاری انجام بدهم و به واسطه آن برخی از این مشکلاتم را حل کنم.

عاشور گلدی برزین گفت: من دو ساز دوتار ترکمنی داشتم که حدود سه سال قبل برای هزینه‌های بیمارستان مادرم مجبور شدم یکی از آنها به قیمت یک و نیم میلیون تومان بفروشم. البته این را هم بگوییم حدود ۵-۴ سال قبل که خودم عمل قلب داشتم آقای عظیمی (مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت) چهار و نیم میلیون تومان هزینه بیمارستانم را دستور داد پرداخت کردند. حدود ۵۰ لوح تقدیر از جشنواره‌های مختلف موسیقی در کشورمان دریافت کرده‌ام و اجراهای بسیاری داشته‌ام اما در این دوران پیری تنها من مانده‌ام و همین تنها سازم.