شگفتی‌سازی بدترین فیلم تاریخ

«کوکو»‌ یکه‌تاز گیشه بین‌الملل هم بود و با فروش ۶۹ میلیون دلاری با اختلاف رقبا را پشت سر گذاشت. این اثر با داستان تازه‌اش تا کنون ۲۸۰ میلیون دلار در سراسر جهان به دست آورده است. همانند همیشه چین پس از آمریکای شمالی بخش اصلی فروش «کوکو» را به خود اختصاص داده است. اکنون چند فیلم ابرقهرمانی در آمریکای شمالی همزمان در حال اکران است. یکی از این آثار ابرقهرمانی در حال اکران «لیگ عدالت» است که هفته پیش در آمریکا دومین اثر پرفروش بود. «لیگ عدالت» با حضور جمعی از شخصیت‌های مشهور دنیای داستان‌های کمیک در سه روز پایانی هفته بیش از ۱۶ میلیون دلار فروش داشت. مجموع فروش این فیلم در جهان از مرز ۵۶۷ میلیون دلار گذشته است. با این آمار به نظر می‌رسد «لیگ عدالت» شانس زیادی برای رسیدن فروش «ثور: راگناروک» ندارد.  در حضور فیلم‌های پرهزینه‌ای چون «لیگ عدالت» شگفتی‌ساز واقعی فیلم «اعجوبه» با بازی جولیا رابرتس و جیکوب ترمبلی بود. این فیلم با داستانی انگیزشی درباره کودکی متفاوت و دشواری‌های پیش روی او در مدرسه با بودجه‌ای اندک ساخته شد، اما تاکنون بیش از ۸۸ میلیون دلار به دست آورده است.

دیزنی به غیر از «کوکو» برگ برنده دیگری هم در گیشه داشت. «ثور: راگناروک» محصول ابرقهرمانی دیزنی که تاکنون در جهان به فروش بالاتر از ۸۰۰ میلیون دلار دست پیدا کرده است چهارمین فیلم پرفروش سینمای آمریکا بود. «ثور» هفته گذشته به فروش ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دلاری دست پیدا کرد. در این میان فیلم «خانه بابا ۲» فهرست پنج فیلم پرفروش‌ سینمای آمریکا را تکمیل کرد. این فیلم با فروش ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری در سه روز پایانی هفته مجموع فروش خود را به ۸۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار رساند. با درخشش انیمیشن «کوکو» و حضور چند اثر پربیننده مانند «ثور»، «لیگ عدالت»‌ و «اعجوبه» فروش هفتگی سینمای آمریکای شمالی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حداقل ۹ درصد افزایش پیدا کرد. هفته گذشته زمان درخشش مدعیان اسکار بود. دو فیلم «لیدی برد» و «سه بیلبورد بیرون از ابینگ، میزوری» هر دو با افزایش تعداد سینماهای محل اکران به ۱۰۰۰ سینما، ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروش داشتند و در جایگاه هفتم جدول پرفروش‌ها قرار گرفتند.

«هنرمند فاجعه» اثر تحسین شده جیمز فرانکو نیز هفته گذشته در ۱۹ سینما اکران شد. این فیلم در این تعداد محدود سینما بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار فروش داشت و میانگین فروش ۶۴ هزار دلار در هر سالن سینما را به نام خود ثبت کرد. «هنرمند فاجعه» از معدود آثار سینمایی است که پس از اکران در بیش از ۱۰ سینما به این میانگین فروش دست پیدا می‌کند. در «هنرمند فاجعه» داستانی واقعی درباره تامی وایزو روایت می‌شود. تامی وایزو فیلمسازی است که سال ۲۰۰۳ فیلمی با عنوان «اتاق» ساخت که در نظر بسیاری بدترین فیلم تاریخ سینما است. فیلم «اتاق» به زحمت در گیشه به فروشی برابر با ۱۲۰۰ دلار دست پیدا کرد و از آن پس در فرهنگ عامه به مثالی از بد و فاجعه بودن تبدیل شد.

جیمز فرانکو کارگردان و بازیگر نقش اصلی فیلم «هنرمند فاجعه‌» است. دیوید فرانکو، ست روگن، آلیسون بری و جکی ویور دیگر بازیگران این اثر سینمایی هستند. در نقطه مقابل فیلم «هنرمند فاجعه»، فیلم «واندر ویل» به کارگردانی وودی آلن نیز روی پرده پنج سینما اکران شد و به میانگین فروش ۲۸ هزار دلار در هر سینما دست پیدا کرد. اگر این فیلم را با ساخته قبلی آلن، «کافه سوسایتی» مقایسه کنیم اذعان می‌کنیم که «واندر ویل» عملکرد ناموفقی دارد. «کافه سوسایتی» در اکران محدود به میانگین فروش ۷۱ هزار دلار در هر سینما دست پیدا کرد. جاستین تیمبرلیک و کیت وینسلت بازیگران نقش‌های اصلی «واندر ویل» هستند. دیگر اثر موفق گیشه اکران محدود فیلم «با اسم خودت صدایم کن» بود. این فیلم که جایزه اصلی انجمن منتقدان فیلم لس‌آنجلس را از آن خود کرد، پس از دو هفته اکران در چهار سالن سینما به فروشی نزدیک به یک میلیون دلار دست یافته است.