روایت سرپرست گروه شیلر از برگزاری کنسرت در ایران

به گزارش خبرآنلاین، این هنرمند در نشست خبری این گروه در مورد حضور در ایران پس از ۱۰ سال گفت: «اولین بار ۱۰ سال پیش به ایران آمدم، با ماشین از تبریز وارد شدم و به اصفهان و شیراز رفتم، برایم بسیار جالب بود و از مهمان‌نوازی ایرانی‌ها لذت بردم.»

وی ادامه داد: «من هیچ وقت خوابش را هم نمی‌دیدم که در ایران کاری انجام دهم و کنسرتی برگزار کنم. زمانی که بچه بودم پدرم سفرهایی کاری به ایران داشت و هر وقت از ایران می‌آمد یک کیسه پسته دستش بود و آن‌قدر ایران و ایرانی برایش جالب بود که همیشه برایمان از آنها تعریف می‌کرد. آن زمان من شش یا هفت سالم بود و خیلی نمی‌فهمیدم او چه می‌گوید.»

کریستوفر ون دیلن که به همراه دو عضو دیگر گروهش هر شب از تماشاگران‌شان و واکنش‌های آنها در تالار وزارت کشور فیلم می‌گرفتند، در مورد دلیل این کار توضیح داد: «من تا به حال در زندگی‌ام، در هیچ کدام از کنسرت‌هایم از تماشاگران فیلم نگرفته‌ام و این اولین بار است که چنین کاری می‌کنم. واکنش تماشاگران آن قدر ما را شوکه کرد که فکر کردم تنها چیزی که می‌شود با آن، این هیجان را نگه داشت و به دیگران نشان داد فیلم است. اگر فیلم نمی‌گرفتم، به آلمان که برمی‌گشتم هر چقدر توضیح می‌دادم ممکن بود هیچ کس باور نکند و فقط با فیلم است که می‌توانم نشانشان دهم که در کنسرتم در ایران چه گذشت.»

این هنرمند تاکید کرد: «به شما ضمانت می‌دهم که پنج شبی که در تهران روی صحنه رفتم در تمام زندگی‌ام مرا دنبال خواهد کرد. من فقط از آنچه روی سن برایم رخ داد صحبت نمی‌کنم و ساعت‌هایی را هم که روی سن نبودم، فراموش نخواهم کرد.» کنسرت گروه شیلر از دوشنبه ۲۰ آذر در تالار وزارت کشور در تهران شروع و شب گذشته (جمعه) آخرین نوبت اجرای این کنسرت در ایران برگزار شد.