ارزیابی حضور مدیری در «هفت»

به گزارش خبرگزاری فارس در همین رابطه خسرو دهقان، منتقد پیشکسوت سینما و تلویزیون می‌گوید الان طوری شده که مهران مدیری برای هر برنامه‌ای مناسب است چراکه نمی‌خواهد کار عجیب و غریبی انجام دهد و می‌تواند روی جذب کردن تعدادی افراد تاثیر بگذارد و این قابلیت را دارد که با نامش بعد از مدتی تحولی به‌وجود آورد که تلویزیون را در آینده صاحب «هفت» دیگری کند. مدیری برای برنامه «هفت» انتخاب شایسته‌ و مدبرانه‌تر و مدیرمآبانه‌تر و همراه با تعقل بیشتر است.او معتقد است تلویزیون می‌خواهد با وضعیت جدیدی وارد عرصه برنامه «هفت» شود. خارج از اینکه برنامه «هفت» ‌برای تلویزیون مهم باشد، مسوولان می‌خواهند خوب ظاهر شوند، حال ممکن است این مجری مناسب این برنامه نباشد.

دهقان می‌گوید تلویزیون باید بعد از این همه افت و خیز برگ برنده رو کند. انتخاب مدیری مقداری سیاست‌مدارانه‌تر است تا اینکه بخواهیم به این فکر کنیم مدیری شایسته و کاربلدتر از سایر مجری‌هاست. محبوبیت مدیری و اینکه از جنس موضوع برنامه است، مهم بوده، او از سینما آنقدرها هم دور نیست و مجری برنامه کشاورزی و پزشکی هم نیست که بگوییم کاملا از موضوع دور است. رضا درستکار، منتقد سینما و تلویزیون اما می‌گوید با اتفاق‌هایی که در سری آخر این برنامه افتاد، هر گزینه دیگری به جای مجریان قبلی انتخاب مناسب و خوبی است.این منتقد می‌گوید تلویزیون هم بعد از ماجرای اخیر و اتفاق‌هایی که افخمی برای این برنامه رقم زد، به این نتیجه رسید که یکی از بزرگان و ستاره‌های خود را برای اجرای برنامه هفت انتخاب کند.

این موضوع دو اتفاق را رقم می‌زند؛ اول اینکه مدیری چهره جدی در این حوزه نیست و مجری برنامه‌های سرگرم کننده است و در ضمن یک شیرینی‌هایی دارد و بالاخره سی سال در تلویزیون کار کرده است.این منتقد تاکید می‌کند که طبیعتا انتخاب مدیری یک جورهایی  شوخی‌کردن با جریان نقد  است. اهل نقد سر جای خودشان هستند و برنامه نقد برای آنها است و باید به آنهاسپرده شود.منوچهر اکبرلو، منتقد سینما و تلویزیون هم می‌گوید اگر فردی مثل مهران مدیری برای اجرای برنامه‌های تفننی انتخاب شود، به نظرم بهترین گزینه تلویزیون است اما انتخاب مدیری برای هفت انتخاب کاملا اشتباهی است، آنهم به این خاطر که در بین افرادی که او را انتخاب کردند، تعریف درستی از ویژه برنامه‌ها وجود ندارد.این منتقد معتقد است هدف اول مدیران تلویزیون از این انتخاب استفاده از موقعیت مدیری است. شاید مدیران به این فکر کردند که به خاطر وضعیتی که تلویزیون دارد ممکن است بسیاری از هنرمندان حاضر به آمدن در تلویزیون و برنامه هفت نباشند و حضور مدیری این شرایط را فراهم کند تا آنها به تلویزیون بیایند.