استقبال مردم از فیلم‌های جشنواره در نیمه دوم برگزاری‌اش، استقبال معناداری است. چرا که نیمه دوم جشنواره، نیمه مخاطبان است. زمانی است که همه آنان طبق توصیه‌های دیگران به دیدن فیلم‌ها می‌روند. فیلم‌هایی که نظر مخاطبان را جلب کرده باشند در نیمه دوم جشنواره با استقبال بیشتری مواجه می‌شوند و آنهایی که محبوب مخاطبان نبودند، در نیمه دوم با صف‌های کوتا‌ه‌تر و صندلی‌های خالی بیشتری روی پرده می‌روند. جشنواره تاکنون فیلم‌های عرق سرد، لاتاری، ‌به وقت شام، چهارراه استانبول، بمب؛‌یک عاشقانه، تنگه ابوغریب، مغزهای کوچک زنگ زده و دارکوب را بدون ترتیب و اولویت فیلم‌های محبوب در بخش آرای مردمی اعلام کرده است. جشنواره اما از سه‌شنبه این هفته تحت تاثیر خبر آتش‌سوزی یکی از ساختمان‌ها در تهران قرار گرفت و ترس از تکرار دوباره اتفاق پلاسکو را زنده کرد. در این روز فیلم‌ امپراتور جهنم در سالن رسانه‌ها اکران شد تا علی نصیریان پس از مدت‌های طولانی بار دیگر به جشنواره بیاید و در کانون کادر دوربین‌های عکاسان قرار بگیرد. همچنین محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی هم در میان خبرنگاران حاضر شد تا با آنان فیلم ببیند. همچنین فیلم سینمایی «به وقت شام» در سینما آزادی و پردیس مگامال، «مغزهای کوچک زنگ زده» در سینما فرهنگ، «لاتاری» در پردیس کوروش و سینما ماندانا، «بمب؛ یک عاشقانه» در پردیس چارسو و سینما آزادی، «شعله ور» در پردیس چارسو و «چهارراه استانبول» در سینما فرهنگ و اریکه ایرانیان، «مصادره» در سینما جوان و پردیس کوروش به سانس فوق‌العاده رسیدند.

امپراتور جهنم

سیاسی-اجتماعی

کارگردان: پرویز شیخ طادی

تهیه کننده: محمد خزاعی

بازیگران: علی نصیریان، فرخ نعمتی، حبیب دهقان نسب، صبا کمالی، سعید راد

خلاصه داستان: ریاض جنگجوی کهنه‌کاری است که از خون ریختن توبه می‌کند. او تحت تاثیر اتفاقاتی توبه‌اش را می‌شکند و درمی‌یابد که بازیگر یکه‌تاز نمایشی پرماجرا شده است.

نکته: نشست رسانه‌ای فیلم امپراتور جهنم با حضور پرویز شیخ طادی، محمد خزاعی، فرشاد گل سفیدی، فیلمبردار، امیر اسکندری، چهره پرداز، احسان شیبانی، تدوینگر و بازیگران علی نصیریان، حبیب دهقان نسب، صبا کمالی، کوروش زارعی و یعقوب غفاری برگزار شد.

نگاه کارگردان: داستان این فیلم در حقیقت یک سه گانه است. در مورد انحراف و افراطی‌گری در جهان اسلام حرف می‌زند. در جلوه‌های ویژه هم سال‌هاست که دنیا به سمت ویژوآل افکت می‌رود که می‌توان با آن فضا را طراحی کرد. نزدیک به ۶ ماه یک تیم داخلی ویژوال افکت روی این اثر کار کرده‌اند.

نگاه بازیگر (علی نصیریان):‌ برای پذیرش بازی در فیلم به غیر از سناریو، کارگردان و نقش برایم اهمیت دارد. من در مسائل سیاسی خیلی حساس نیستم و آنچه اهمیت دارد نقش است. اینکه من نقش‌های سیاسی بازی می‌کنم خیلی برای من مطرح نیست. آنچه مهم است ساختار کار و کاراکتر است. گاهی ممکن است نگاه‌های روز و مسائل رسانه‌ای نگاه‌های انسان را عوض کند و بخواهد مانوری هم در آن زمینه داشته باشد ولی من هیچ وقت چنین اتفاقی برایم نیفتاده است.

عرق سرد

اجتماعی

کارگردان: سهیل بیرقی

تهیه‌کننده: مهدی داوری

بازیگران: باران کوثری، ‌لیلی رشیدی، سحر دولتشاهی و امر جدیدی ...

خلاصه داستان: افروز اردستانی کاپیتان تیم ملی فوتسال زنان ایران است. با گلزنی افروز تیم ملی برای اولین بار به فینال بازی‌های آسیایی راه پیدا می‌کند و عازم مالزی می‌شود، افروز در فرودگاه متوجه می‌شود که ممنوع الخروج است.

نکته: نشست خبری فیلم عرق سرد با حضور سهیل بیرقی، مهدی داوری، کامران حجازی، مجری طرح، فرشاد محمدی، مدیر فیلمبرداری و همچنین بازیگران این اثر باران کوثری، امیر جدیدی، سحر دولتشاهی، لیلی رشیدی و هدی زین‌العابدین برگزار شد.

نگاه کارگردان: قطعا من مسائل روز جامعه‌ام را به‌عنوان یک شهروند می‌نویسم و می‌سازم. مبحثی وجود دارد به نام گواهی امضا که فقط یک نسخه ازش وجود دارد و اگر نابود شود دیگر رونوشتی از آن وجود ندارد. اما برای فرار از کلیشه‌های کارهای سطح پایین در صحنه دادگاه این موضوع کاملا شکافته می‌شود. تفکری در تلویزیون حاکم است که ریاکارانه است و البته این مدیوم تولیداتی داشته که خیابان‌ها را خلوت می‌کند. اما در مورد نقد یک مجری تلویزیون باید بگویم حتما کارمندان شریف بسیار زیادی این سازمان دارد ولی قصد من نقد افرادی بود که در تلویزیون ریاکاری می‌کنند.

نگاه بازیگر (باران کوثری):‌ فکر می‌کنم این نقش یک شاه نقش بود و فیلم و سوژه خیلی برایم اهمیت داشت. خود نقش را هم خیلی دوست دارم. تئاتر برای من مثل بنزین است واقعیت این است که خیلی بی‌انگیزه بودم در سینما و یکی دو کاری که کردم، دلیل درآمدی داشت.

مغزهای کوچک زنگ زده

اجتماعی

کارگردان: هومن سیدی

تهیه‌کننده: سعید سعدی

بازیگران: نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی، فرید سجادی حسینی، مرجان اتفاقیان، نازنین بیاتی

نکته: نشست خبری فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» با حضور هومن سیدی، سعید سعدی، مهران ملکوتی، صدابردار، پیمان شادمانفر، فیلمبردار، مهدی سعدی، تدوینگر و بازیگران نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی، نوید پور فرج، فرید سجادی حسینی، مرجان اتفاقیان و لادن ژاوه‌وند برگزار شد.

نگاه کارگردان: من تمام تلاشم را می‌کنم که برای عموم مردم فیلم بسازم و دوست دارم مخاطب با آن بخندد و گریه کند. من می‌خواستم نقش پدر و مادر را بازیگر ایفا نکند. برای همین ما به کمپ رفتیم و در آنجا با خانم ژاوه وند آشنا شدم و همان لحظه تصمیم گرفتم در فیلمم باشند و او نیز این فیلم را شگفت‌انگیز بازی کرد. من در این فیلم سعی کردم بازی‌های تیپیکال را به واقعیت نزدیک کنم. من تلاش کردم چیزی را نه حذف و نه بزرگنمایی کنیم. حقیقت لزوما آنچه نیست که ما می‌توانیم ببینیم. در مورد اینکه داستان به واقعیت نزدیک شود هم دوستان ناجا خیلی به ما کمک کردند.نگاه بازیگر (نوید محمدزاده): خیلی‌ها درباره مدل موهایم در این نقشم پرسیدند، خب این گریم است ولی من نیز خودم دوست دارم این مدل مو را و اصلا دوست دارم با بقیه فرق کنم. اینکه یک نفر یک بار نقش دکتر بازی کند یک بار نقش فقیر نشان‌دهنده تنوع در بازیگری نیست، بلکه هر نقش مشخصات خود را دارد که حتی نوع پلک زدن هم در آن تعیین‌کننده است.