سلفی جوان با کارگردان سرشناس جهان

در ادامه این مراسم رضا میرکریمی، دبیر سی وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر پشت تریبون آمد و گفت: ۳ سال است که به‌عنوان دبیر روی این صحنه می‌آیم و درباره جشنواره سخن می‌گویم. جشنواره خوب یا بد به‌وسیله همکاران من اداره شده است و می‌دانم که چه زحماتی را برای برگزاری این جشنواره کشیده‌اند. در بخشی از مراسم سیمرغ سیمین بهترین فیلم اول به فیلم سینمایی«درساژ» ساخته پویا بادکوبه تقدیم شد. پویا بادکوبه ضمن دریافت جایزه خود گفت: چه لذتی دارد آدم در کشور خودش جایزه دریافت کند. تشکر می‌کنم از سینمای ایران که از من برای ساخت این فیلم حمایت کرد، من این سیمرغ را به پدرم محمدرضا بادکوبه که استاد من بوده است تقدیم می‌کنم. او به من آموخت که ادب و نظم در فیلم، بهتر از ساخت فیلم خوب است.

جایزه صلح سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر توسط الیور استون به ریتی پان برای یک عمر دستاور هنری و دیپلم افتخار این بخش به هانا اسلاک کارگردان فیلم سینمایی «معدنچی» اهدا شد. الیور استون در این بخش گفت: من باید یک جایزه بدهم و همه می‌دانند او کیست. او دوست بسیار قدیمی من ریتی پان است. زمانی که استون، کارگردان سرشناس آمریکایی روی صحنه رفت، رامبد جوان از او خواست تا یک سلفی دو نفری بگیرند. جوان با انتشار این سلفی در صفحه اینستاگرامش نوشت: «واقعا الیور استون کارگردان خفن و بزرگیه. خیلى بابت این عکس خوشحالم.» جایزه بخش محمد رسول‌الله در این برنامه نیز توسط رضا کیانیان و عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجید مجیدی برای فیلم سینمایی «آن سوی ابرها» تقدیم شد.

عباس صالحی در این مراسم گفت: از همه کسانی که در این جشنواره شرکت کرده‌اند، تشکر می‌کنم. کشوری که دیروز کشور شعر بود و امروز کشور سینما است. در دوره‌ای که خیلی‌ها تلاش می‌کنند از ایران چهره‌ای سیاه بسازند، شاعران، سینماگران و هنرمندان می‌کوشند تا کشور را آن‌چنانی که هست و آن‌چنانی که بود به جهان نشان دهند. در این مراسم ماهور الوند برای فیلم سینمایی «هت‌تریک» بهترین بازیگر زن شد و سیمرغ سیمین بهترین بازیگر مرد به لئون لوچف برای فیلم سینمایی«معدنچی» از اسلوونی رسید. سیمرغ سیمین بهترین فیلم‌نامه هم به رامتین لوافی برای نگارش فیلم‌نامه «هت‌تریک» اهدا شد و الکسی کرمن جونیور نیز برای کارگردانی فیلم سینمایی«دولتوف» سیمرغ سیمین بهترین کارگردانی را از آن خود کرد. سیمرغ سیمین بهترین فیلم با اضافه شدن رضا میرکریمی به جمع هیات داوران به فیلم سینمایی «اگا» به تهیه کنندگی میلکو لازارف اهدا شد. در پایان این مراسم شهرام و حافظ ناظری روی صحنه آمدند و کنسرتی کوتاه اجرا کردند.