رکوردشکنی میلیارد دلاری در سینما

درباره فیلم

این اثر که محصول مشترک دیزنی و استودیوی مارول است به کارگردانی برادران روسو و بر اساس فیلمنامه‌ای از کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی ساخته شده است. این فیلم دنباله‌ای بر فیلم‌های انتقام‌جویان و انتقام‌جویان: عصر اولتران محسوب می‌شود. فیلم سینمایی انتقام‌جویان که در ۴ مه ۲۰۱۲ به کارگردانی جاس ویدون منتشر شد، چندین رکورد را در فروش باجه از جمله بیشترین فروش هفته اول (با فروش ۴/ ۲۰۷ میلیون دلار) شکست و در فروش کل تبدیل به پنجمین فیلم پرفروش تاریخ شد. همچنین دیگر نسخه فیلم به نام انتقام‌جویان: عصر اولتران بود که در اول مه ۲۰۱۵ اکران شد و عنوان دومین فیلم پرفروش تاریخ در روز اول اکران را از آن خود کرد. ایده اصلی فیلم‌های انتقام‌جویان برگرفته از یک گروه ابرقهرمانانه به همین نام در مجموعه کتاب‌های کامیک است. در«انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» بازیگرانی همچون رابرت داونی جونیور، کریس همسورث، مارک رافلو، کریس ایوانز، اسکارلت جوهانسون، بندیکت کامبربچ، تام هالند، چادویک بوزمن، الیزابت اولسن، کریس پرت، زویی سالدانا و جاش برولین به ایفای نقش پرداخته‌اند. هزینه ساخت این فیلم  حدود ۳۲۰ میلیون دلار بوده و از این نظر گران‌ترین فیلم مجموعه انتقام‌جویان بوده است. فیلم‌های انتقام‌جویان(۲۰۱۲) و انتقام‌جویان:‌ عصر اولتران به ترتیب ۲۲۰ و ۲۸۰ میلیون دلار خرج داشته‌اند.

سوسوی فروش دیگر فیلم‌ها

در حضور فروش خیره‌کننده «انتقام‌جویان» فروش دیگر فیلم‌ها چندان به چشم نمی‌آید اما در هر صورت هفته پیش فیلم کمدی «پایه مهمانی» با بازی ملیسا مک‌کارتی با فروش ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری در رده دوم پرفروش‌های سینمای آمریکای شمالی قرار گرفت. این میزان فروش در افتتاحیه برای فیلمی با بازی ملیسا مک‌کارتی در سال‌های اخیر کم‌سابقه است و معمولا کمدی‌های با بازی این هنرپیشه فروش بالاتری دارند. سال پیش در همین زمان کمدی «روز مادر» با بازی ایمی شومر و گلدی هاون در افتتاحیه نزدیک به ۲۰ میلیون دلار فروش داشت. مدیر اکران داخلی کمپانی برادران وارنر هم از فروش فیلم چندان راضی به نظر نمی‌رسد. او در این باره گفت: «بدون شک این فروش نشان شکستی تجاری نیست اما ما امیدوار بودیم رکورد بهتری ثبت کنیم. در دو سال گذشته فیلم‌های کمدی در گیشه با چالش روبه‌رو شده‌اند در صورتی که تماشاگران مشتاق تماشای کمدی هستند.» «پایه مهمانی» حاصل سومین همکاری ملیسا مک‌کارتی و همسرش بن فالکون است. این دو پیش از این فیلم‌های «تامی» و «رئیس» را به سینما معرفی کرده‌ بودند.

فالکون فیلم «پایه مهمانی»‌ را با فیلمنامه‌ای نوشته خودش و ملیسا مک‌کارتی کارگردانی کرده است. در این فیلم زنی که تازه طلاق گرفته به کالجی بازمی‌گردد که دخترش محصل آن است. مالی گوردن، گیلیان جیکوبز و مایا رودولف دیگر بازیگران این اثر کمدی هستند. در این میان تریلر «Breaking In» با فروش ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری رتبه سوم جدول پرفروش‌ها را از آن خود کرد. این فیلم با بازی گابریلا یونیون داستان زنی را روایت می‌کند که برای نجات جان فرزندانش که در خانه‌ای گرفتار شده‌اند، خود را به آب و آتش می‌زند. این فیلم به کارگردانی جیمز مک‌تیگو با فیلمنامه‌ای از رایان اینگل ساخته شده است. چهارمین فیلم پرفروش هفته پیش «به آب افتاده» بود که در دومین هفته اکران به فروش ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار دلاری دست پیدا کرد که نسبت به هفته نخست اکران ۳۱ درصد افت نشان می‌دهد. این فیلم در مکزیک فروش چشمگیری داشت و در افتتاحیه ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار به دست آورد که یکی از بهترین فروش‌های تاریخ سینمای مکزیک است. در این میان فیلم ترسناک «مکانی خاموش» از کمپانی پارامونت با فروش ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دلاری در مکان پنجم پرفروش‌ها قرار گرفت. این فیلم نیز در گیشه بین‌المللی عملکرد خوبی داشت و هفته گذشته را با عبور از فروش ۱۰۰ میلیون دلاری در این بازار به پایان رساند. این در حالی است که این فیلم کم‌هزینه هنوز در بازارهای بزرگی از جمله چین، فرانسه و ژاپن اکران نشده است.

32 (2)