کاراگینتینا در ادامه گفت: ایران در بخش موسیقی سمفونیک راهی را می‌رود که روسیه در قرن هجدهم طی کرد. ما این مساله را درک می‌کنیم که تجربه فهم موسیقی سمفونیک برای ایرانیان بسیار جالب است و می‌خواهند آن را یاد بگیرند. معاون کنسرواتوار چایکوفسکی تصریح کرد: در موسیقی سمفونیک اروپا سِری هست و آن هم اینکه، نوازنده باید در اجرای این موسیقی خودش را فراموش کند و دقیقا همانند کسی بنوازد که کنارش نشسته است. ۱۲ ویلن وقتی کنار هم هستند، باید دقیقا مانند یک ویلن اجرا کنند. برای ایرانیان این مساله کمی دشوار است؛ چرا که ایرانیان غرور دارند. به همین دلیل هر نوازنده ایرانی همان گونه که خودش می‌خواهد اثر را اجرا می‌کند. پس ۱۲ ویلن هر کدام همانند خودشان اجرا می‌کنند و صداهایی که درمی‌آید تشخیصش برای مخاطب دشوار است. این مساله برای ما قابل تشخیص است. کاراگینتینا با بیان اینکه اصول بداهه‌نوازی یکی از دستاوردهای بزرگ مردم ایران است، گفت: این دستاورد را ایرانیان باید حفظ کنند و باید کاری کنند که موسیقی اروپایی تاثیری بر آن نداشته باشد.