سلبریتی‌های میلیونر جهان در 2017

براساس گزارش فوربس از میان این ۱۰۰ نفر سلبریتی پردرآمد فقط ۱۵ نفر زن هستند که حتی نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. البته در نهایت بررسی فهرست ۱۰۰ نفره امسال نشان از آن دارد که سلبریتی‌ها در یک‌سال گذشته ثروتمندتر شده‌اند و مجموع درآمد آنها نسبت به فهرست سال پیش ۲۲ درصد بیشتر شده است. این ۱۰۰ نفر در مجموع در یک‌سال گذشته ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار پول به دست آوردند. نکته دیگر این است که در فهرست سلبریتی‌های سوپراستار امسال ۱۱ نفر در یک‌سال بیش از ۱۰۰ میلیون دلار درآمد داشته‌اند. رتبه‌های اول تا سوم این جدول نیز با اختلاف زیادی نسبت به رتبه‌های مشابه در سال‌های گذشته، توانسته‌اند نامشان را در جدول ثبت کنند.

به خاطر یک مشت دلار

نام فلوید می‌ودر همیشه به‌عنوان یکی از چهره‌های پردرآمد صنعت سرگرمی در جهان مطرح است. شاید بتوان گفت او پولسازترین سلبریتی تاریخ است. اما اشتباه نکنید اونه خواننده است نه بازیگر و نه مدل! می‌ودر با مشت مخاطبانش را سرگرم می‌کند. او یک مشت‌زن است و از همین راه هم توانسته ثروتی افسانه‌ای به جیب بزند. می‌ودر یک بوکسور حرفه‌ای اهل آمریکا است که تاکنون در تمام مسابقاتی که برگزار کرده‌است، شکست‌ناپذیر بوده و از ۵۰ مسابقه خود ۵۰ پیروزی دارد. او تا کنون دوبار در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ توسط نشریه ایلوستراتد و پنج بار در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ توسط نشریه فوربس بالاتر از کریستیانو رونالدو، لبرون جیمز، لیونل مسی و کوبی برایانت به‌عنوان پردرآمدترین ورزشکار سال معرفی شده‌ است. او به گزارش فوربس در سال ۲۰۱۵ بیش از ۳۰۰ میلیون دلار درآمد داشته است. اگرچه می‌ودر امسال دوباره به صدر فهرست پولسازها برگشته اما درآمدش نسبت به دو سال پیش ۱۵ میلیون دلار کمتر شده است.

پول‌های آقای جوگندمی

در رتبه دوم فهرست امسال فوربس جورج کلونی قرار دارد. کسی که نام یا عکسش تقریبا در همه جا و روی پوسترهای تبلیغاتی کالاهای مختلف از ساعت تا ادکلن و اتومبیل وجود دارد. این بازیگر ۵۷ ساله آمریکایی در یک سال اخیر موفق به کسب درآمد هنگفت ۲۳۹ میلیون دلاری شده است. «جورج کلونی» اولین بار برای بازی در سریال‌های «حقایق زندگی» و «روزان» به‌عنوان یک بازیگر مطرح شد؛ اما بازی در نقش دکتر «دو راس» در سریال «ER» بود که برای او دو جایزه «امی» و سه جایزه «گلدن گلوب» به ارمغان آورد. وی در سال ۱۹۹۹ برای حضور در صنعت سینما، بازی در سریال «ER» را رها کرد و از آن زمان تاکنون شش‌بار (برای بهترین بازیگری، کارگردانی، فیلم‌نامه‌نویسی و تهیه‌کنندگی) نامزد کسب جایزه اسکار شده است که یک‌بار برای فیلم «سیریانا» در سال ۲۰۰۵ موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد و در سال ۲۰۱۲ نیز در مقام تهیه‌کننده در کنار «بن افلک» و «گرنت هسلا» اسکار بهترین فیلم را برای تهیه‌کنندگی «آرگو» به‌دست آورد. «کلونی» تاکنون فیلم‌های «اعترافات یک ذهن خطرناک» (۲۰۰۲)، «شب بخیر و موفق باشید» (۲۰۰۵)، «کلاه‌چرمی‌ها» (۲۰۰۸)، «عید مارس» (۲۰۱۱) و «مردان تاریخی» (۲۰۱۲) را در مقام کارگردان مقابل دوربین برده است.

یک میلیونر ۲۰ ساله

شاید باورتان نشود؛ اما دختری که در زمان جام‌جهانی ۱۹۹۸ فرانسه تنها یک سال داشت یا حتی کمتر از یک سال،‌ امروز بعد از جورج کلونی و می‌ودر، ‌پردرآمدترین سلبریتی جهان است. او البته در یکی دو سال گذشته توانسته شهرت زیادی برای خودش دست و پا کند. کایلی کریستن جنر مدل، هنرپیشه، کارآفرین و سلبریتی شبکه‌های اجتماعی اهل ایالات‌متحده آمریکا است. اگرچه کایلی را بیشتر به خاطر فعالیتش در تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی می‌شناسند اما او چند برند تجاری مربوط به لوازم آرایش و بهداشتی را نیز ثبت کرده و مشغول تجارت است. او در در فوریه سال ۲۰۱۵ یعنی زمانی که هنوز ۱۸ سالش نشده بود، یک عمارت مجلل به قیمت دو میلیون و ۷۰۰ هزار دلار در کالیفرنیا خرید و بعد از جشن تولد ۱۸ سالگی به آنجا نقل مکان کرد. او یک رکورد دیگر هم دارد. پستی که کایلی جنر در تاریخ ۷ فوریه ۲۰۱۸ در پروفایل اینستاگرام خود منتشر کرده است با بیش از ۱۷ میلیون لایک رکورد بیشترین تعداد لایک در شبکه اجتماعی اینستاگرام را شکست. او به نقل از فوربس جوان‌ترین میلیونر خودساخته است.

دیگر رده‌ها

نکته جالب فهرست این است که امسال کریستیانو رونالدو، لیونل مسی، دواین جانسون و... پشت سر این دختر جوان ۲۰ ساله قرار گرفته‌اند. البته در رقابت میان این افراد هم مسی توانسته با یک اختلاف تقریبا ناچیز بیشتر از رونالدو درآمد کسب کند و همین موضوع او را در رده هشتم فهرست فوربس قرار داده است.

32 (2)