حمایت دولت و چهره‌ها ازکنسرت‌های خیابانی

به گزارش «ایسنا»، محمد معتمدی افزود: اجرای این کنسرت، نقطه عطفی در امور فرهنگی شهر تهران است و امیدوارم این برنامه‌ها تکرار شود و اجرای برنامه‌های دیگر هنرمندان را نیز شاهد باشیم. محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور نیز در سخنانی با اعلام اینکه دولت در برگزاری چنین فضاهایی جدی است گفت: ممکن است برگزاری کنسرت خیابانی در مقایسه با اجراهای داخل سالن کیفیت کمتری داشته باشد، اما مهم این است که این اجراها کاملا رایگان و در فضایی مناسب موجبات شادی مردم را فراهم می‌کنند و فکر می‌کنم ابتکار بسیار خوبی است و از برگزارکنندگان و هنرمندانی که در این کار مشارکت دارند باید قدردانی شود. واعظی تاکید کرد: قطعا دولت هم باید کمک کند و در حال حاضر هم معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان حامی امشب اینجا هستند و این نشان‌دهنده این است که دولت در برگزاری چنین فضاهایی جدی است.

سید محمد حسین حجازی، مدیرعامل منطقه فرهنگی گردشگری عباس‌آباد هم در پایان این کنسرت گفت: فضای ارکستر ملی ایران با شرایط کنسرت‌های پاپ متفاوت است ارکستر ملی ایران با اجرای کارهای فاخر در ایران و خارج از کشور و با خوانندگی آقای محمد معتمدی جایگاه ویژه‌ای دارد. بنابراین این موضوع در «مجموعه گردشگری عباس آباد» دغدغه بوده است و هر موسیقی قرار نیست در این مجموعه اجرا شود و به همین منظور با همکاری وزارت ارشاد اسلامی در حال رایزنی روی این موضوع هستیم و امیدواریم اراضی عباس آباد در اجراهای فاخر حرف اول را بزند. حجازی اضافه کرد: ما درخواست‌های متعددی برای برگزاری کنسرت داشتیم. این کنسرت اجرای موسیقی ملی ایران است. متاسفانه بعضی‌ها از این مساله سوء استفاده می‌کنند. اینجا خارج از ضوابط نظام پیش نمی‌رود. دغدغه ما اجرای موسیقی ارزشمند با حمایت سیستم‌های نظارتی است.او همچنین تاکید کرد: در مورد برگزاری کنسرت‌های خیابانی سیستم‌های نظارتی تصمیم‌گیرنده هستند و تمرکز ما در این مجموعه فقط به اجرای موسیقی کلاسیک ایرانی خواهد بود؛ چرا که اراضی عباس‌آباد یادگار انقلاب است و ما هم در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی عمل خواهیم کرد.

همچنین حسین علیزاده، موزیسین پیشکسوت ایران از کنسرت‌های خیابانی حمایت کرد. به گزارش «ایسنا» این آهنگساز و نوازنده گفت: من شخصا دست تمام کسانی را که در خیابان ساز بزنند و بخوانند به گرمی می‌فشارم.» او ادامه داد: به نظر من هر نوع و هر شکل موسیقی به هر انگیزه‌ای در شهر جریان داشته باشد، خوب است. البته هر چیزی را می‌توان مثبت یا منفی دید. این عقیده من است که مردم به روحیه نیاز دارند. وی افزود: تمام نوازندگان مترو پاریس مجوز دارند. البته مجوز آنها ارشادی نیست، بلکه کیفی است. نظر من کاملا مثبت است که این تابو شکسته شود و در تمام شهر ساز دیده شده و موسیقی شنیده شود. زیرا تلویزیون که ساز را نشان نمی‌دهد. علیزاده گفت: امیدوارم تمام مسوولان به مردم اعتماد کنند. چرا فکر می‌کنند تا مردم را رها می‌کنند چیز بدی گوش کرده یا کار بدی می‌کنند؟ این نداشتن اعتماد می‌تواند دوطرفه باشد که نتیجه خوبی در پی ندارد. من شخصا دست تمام کسانی را که در خیابان ساز بزنند و بخوانند می‌فشارم.

این آهنگساز و نوازنده چیره‌دست تار در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری و وزارت ارشاد نباید برای ساماندهی موسیقی خیابانی کاری انجام بدهند، گفت: این ارگان‌ها باید به وظایف‌شان عمل کنند. وظیفه آنها در خدمت مردم بودن است و این هم یکی از آن خدمات است. این موسیقیدان در بخش دیگری از صحبت‌های خود وقتی با پرسشی درباره نظرش نسبت به تغییرات به وجود آمده در نحوه برگزاری جشنواره موسیقی فجر مواجه شد، گفت: من از جشنواره موسیقی فجر هیچ اطلاعی نداشته و علاقه‌ای به صحبت کردن درباره آن ندارم، زیرا در فضایش نیستم.داور جشنواره ملی موسیقی جوان ادامه داد: من جشنواره موسیقی را «جوان» می‌دانم نه «فجر» ؛ زیرا جشنواره موسیقی فجر حاشیه‌های زیادی دارد اما جشنواره موسیقی جوان هیچ‌گاه حاشیه ندارد، زیرا به شکل خالص به موسیقی، هنر و تعلیم و تربیت می‌پردازد.