بازار کج‌دار و مریز در اکران پاییزه صحنه‌ای از فیلم«مارموز»

فروش فیلم‌های تازه

مارموز: فیلم کمال تبریزی از چهارشنبه گذشته روی پرده رفت و در دو روز به فروش بسیار خوب ۴۷۱ میلیون تومان دست پیدا کرد. این فیلم با مضمونی کمدی و سیاسی روایتگر داستان زندگی شخصی به نام «قدرت» با بازی حامد بهداد است که سودای رسیدن به قدرت را دارد. حامد بهداد، ویشکا آسایش، آزاده صمدی، رضا ناجی، مانی حقیقی، محمد بحرانی، عیسی یوسفی‌پور، سیاوش چراغی‌پور، مرتضی زارع، بهزاد قدیانلو، فرهان معین‌زاده همراه با گروه موسیقی بُمرانی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

بی‌نامی: به کارگردانی علیرضا صمدی نیز از روز چهارشنبه به روی پرده رفت و البته فروش ضعیفی داشت. این فیلم طی مدت دو روز ۱۰ میلیون تومان فروش رفت و شکست بزرگی را برای سازندگانش رقم زد. بی نامی داستان زن و شوهری است که سال‌ها پیش دانشجوی تئاتر بودند و با هم ازدواج می‌کنند و در یک کافی شاپ مشغول به کار می‌شوند؛ اما بر حسب اتفاق یکی از همکاران آنها گم می‌شود. قهرمان قصه به بهانه یافتن او به دنبال خود نیز در گذشته می‌گردد و سعی می‌کند از یک بحران خارج شود. باران کوثری، حسن معجونی، پوریا رحیمی سام، هوشنگ قوانلو، شهروز دل افکار، مهتاب ثروتی، علی باقری، رضا افشار و محمود نظرعلیان و ... بازیگران این فیلم هستند.

دیگر فیلم‌های روی پرده

«بمب، یک عاشقانه» ساخته پیمان معادی در ۱۰ روز اکرانی که داشته موفق به فروش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی شده است. میانگین فروش روزانه این فیلم ۱۸۰ میلیون تومان است که به نسبت رقم خوبی است. با این حال هنوز بعید به نظر می‌رسد که بازار پاییزه و به دنبال آن بازار زمستانی سینما بتواند رکوردهای ۱۰ و چند ۱۰ میلیاردی را رقم بزند. فیلم دیگری که به تازگی روی پرده رفته «میلیونر میامی» به کارگردانی مصطفی احمدی است که در دوره ۱۰ روزه اکرانش تاکنون ۵۱۰ میلیون تومان فروخته است.

 این فیلم هم فروش نسبتا قابل قبولی را در روزهای اکران به دست ‌آورده اما به نظر می‌رسد که افول بازارش آغاز شده و بعید است رکورد یک میلیارد فروش را به زودی تجربه کند. «کلمبوس» به کارگردانی هاتف علیمردانی با تبلیغات وسیعی که در سطح شهرها دارد، موفق شده تا در ۱۰ روز اکرانش یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان بفروشد. این میزان فروش عمدتا در هفته اخیر رقم خورده است. به بیان دیگر اگرچه عمده فروش فیلم «بمب،‌یک عاشقانه» در هفته اول اکرانش اتفاق افتاده، عمده فروش فیلم کلمبوس در هفته دوم رقم خورده است. احتمالا دلیلش تبلیغات وسیعی است که سازندگان این فیلم در یک هفته اخیر انجام داده‌اند. فیلم دیگری که با اختلاف یک هفته‌ای در مقایسه با سه فیلم بالا روی پرده رفته، «پاستاریونی» به کارگردانی سهیل موفق است. این فیلم در حاشیه امن خود دارد آرام آرام به فروش حداقلی خود ادامه می‌دهد. این فیلم در هفته گذشته کمتر از ۷۰ میلیون تومان فروخت و مجموع فروشش در طول ۱۷ روز گذشته به ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است.

فروش قدیمی‌ها

فیلم‌هایی که بیش از سه هفته از اکرانشان گذشته عمدتا با کاهش فروش مواجه شده‌اند. این فیلم‌ها رونق بازاری اگر داشته‌اند در همان هفته‌های نخست بوده است. «آستیگمات» به کارگردانی مجید رضا مصطفوی در چهار هفته اکران یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به دست آورده است. «سرو زیر آب» به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر توانست طی این مدت ۵۸۰ میلیون تومان فروش داشته باشد. فیلم دیگر «خانم یایا» تازه‌ترین ساخته عبدالرضا کاهانی است که در پنج هفته اکرانش سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروخته است. «وای آمپول» ساخته علیرضا محمودزاده نیز طی این مدت یعنی همان پنج هفته به فروش یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومانی رسیده است. همچنین فیلم سینمایی «گرگ‌بازی» فروش یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان، «لس‌آنجلس- تهران» هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، «پیشونی سفید ۲» سه میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان، «مغزهای کوچک زنگ زده» ۱۲ میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان، «لازانیا» چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و «هشتگ» سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروش داشته‌اند.