مدیر شبکه سه حضوری در برنامه حاضر شد تا به تشریح عملکرد شش‌ماهه‌اش بپردازد و فردوسی‌پور هم تلفنی روی خط آمد تا شاید این‌گونه کدورت‌ها و دلخوری‌ها به پایان برسد. در آن برنامه مدیر شبکه سه اعلام کرد «نود» ماجرای پیچیده‌ای ندارد و دلیل غیبت فردوسی‌پور را به بازی فوتبال اسپانیا و انگلیس ربط داد و گفت ما خواستیم «نود» بعد از آن مسابقه روی آنتن برود اما فردوسی‌پور خودش نخواست. فروغی در ادامه از فردوسی‌پور به خاطر مصاحبه‌اش با یک خبرگزاری درباره این اتفاق گله کرد و گفت برنامه «نود» حتما از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون است ولی همین برنامه «حالا خورشید» به اندازه نود مخاطب دارد و حتی «ماه عسل» ۲ برابر «نود» مخاطب دارد.

 جمله‌های پایانی فروغی در برنامه رشیدپور تفسیرهای متفاوتی پیدا کرد و خیلی‌ها نوشتند مدیر شبکه سه در لفافه موضعش را مقابل فردوسی‌پور اعلام کرده است. فاز جدید اختلافات فروغی و فردوسی‌پور در جام ملت‌های آسیا رونمایی شد و غیبتش در بازی‌ها حرف و حدیث‌هایی را به وجود آورد. اواخر دی ماه اما صدا وسیما یک نظرسنجی عجیب منتشر و در آن اعلام کرد مسابقه «برنده باش» به‌عنوان پربیننده‌ترین مسابقه تلویزیونی سیما و دومین برنامه پرمخاطب تلویزیون بعد از «خندوانه» شناخته شده است و پس از آن «حالا خورشید»، «نود» و «به خانه برمی‌گردیم» قرار گرفته‌اند. این نظرسنجی که چگونگی برگزاری آن هم اعلام نشد بسیار مورد انتقاد قرار گرفت و دوباره به بحث رسانه‌ها بدل شد. پخش دوباره نود در هفته‌های اخیر داستان این اختلاف را تا حدودی کمرنگ کرده بود اما دیروز این داستان شکل عجیبی پیدا کرد و مشخص شد این رشته سر درازی دارد.

داستان عجیب

ماجرا از این قرار است که در روزهای اخیر جشنواره جام جم درحال برگزاری است و چهره‌های تلویزیونی تلاش می‌کنند رای مخاطبان را به خود اختصاص بدهند.دوشنبه شب عادل فردوسی پور در برنامه‌اش از مخاطبان تشکر کرد و گفت با اختلاف در صدر لیست بهترین‌ها ایستاده است. نظرسنجی به همین روال ادامه داشت تا اینکه دیروز بحث قابل تاملی در فضای مجازی شکل گرفت و کاربران اعلام کردند در ساعت‌های گذشته پیامک‌هایی برای آنها ارسال شده که حکایت می‌کند رایشان به برنامه «برنده‌باش» تایید شده است در حالی که آنها اصلا یا به این برنامه رای نداده‌اند یا در گزینه‌های خود «نود» را انتخاب کرده‌اند.بررسی‌ها نشان می‌داد در حالی که برنامه فردوسی پور پیشتاز این رویداد بود در چرخشی ناگهانی جای خود را به «برنده باش» محمدرضا گلزار داده است. این مساله خیلی سریع در رسانه‌ها پیچید و کاربران دیگری هم با انتشار تصاویر پیامک‌هایشان اعلام کردند چنین اتفاقی برای آنها هم رخ داده است. این اتفاق کافی بود تا اختلاف مدیر و مجری یک‌بار دیگر به موضوع داغ بدل شود و هرکسی به نوعی این رویداد را تفسیر کند. پیامک‌های موردنظر با این جمله که «دوست عزیز، رای شما با رای قبلی جایگزین شد» برای افراد زیادی ارسال شد و کاربران زیادی با گرفتن اسکرین‌شات از این پیامک و اشتراک آن در فضای مجازی به این اتفاق اعتراض کرده‌اند. حتی در مواردی کاربران محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را مخاطب قرار داده‌اند تا پاسخگوی این ابهام در فرآیند ارسال پیامک‌ها باشد.

 ساعتی پس از انتشار این بحث‌ها خبرآنلاین هم تصاویری منتشر کرد که نشان می‌داد گفته‌های کاربران صحیح است. بر اساس این گزارش آخرین نتیجه‌ای که در پست‌های این صفحه منتشر شده مربوط به چهارم اسفند بود که برنامه «نود» با کسب بیش از ۳۰ درصد آرای مردمی، پیشتاز و «برنده باش» با ۲۶ درصد آرا در رده دوم قرار داشت. (عکس اول)

ساعتی بعد از انتشار اعتراض‌ها نتیجه نظرسنجی به یک‌باره خبر از جابه‌جایی دو گزینه اول برنامه‌های شاخص یعنی «برنده باش» و «نود» می‌داد و باعث شد اعتراض مخاطبانی که به «نود» رای دادند اما پیامک تایید رای به «برنده باش» دریافت کرده‌اند بیشتر شود.(عکس دوم)

ساعاتی بعد از این اعتراض‌ها نظرسنجی متوقف شد و مسعود احمدی‌افزادی، دبیر جشنواره «جام جم» در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها اعلام کرد ما در دبیرخانه جشنواره «جام‌جم» هم‌اکنون در حال بررسی این موضوع هستیم و در جلسه‌ای به بررسی پیامک‌ها و موارد مرتبط با این قضیه می‌پردازیم و به‌طور جدی نسبت به این مساله اقدام خواهد شد.دبیر این جشنواره گفت: ما همه مسیرهایی را که منجر به ثبت رای می‌شود بررسی کرده تا هر جا اخلالی دیده شود جلوی آن را بگیریم و قطعا تلاش ما بر این است که تک‌تک رای‌های مردمی به دقت و با شفافیت و حساسیت حفاظت شود. احمدی‌افزادی اظهار کرد: حوزه انفورماتیک جشنواره «جام‌جم» در ساعت ۲۴ بامداد روز جمعه ۱۰ اسفندماه متوجه این اخلال در رای‌گیری‌ها شده و بلافاصله سیستم ورود آرا را بسته است. دبیر جشنواره جام‌جم  در پایان سخنانش بیان کرد: ثبت آرا همچنان متوقف است تا ما ببینیم مشکل چیست و از کجا این اتفاق رخ داده است. نتیجه این بررسی‌ها تا ساعت پایانی عصر دیروز مشخص نشد اما آنچه روایت می‌شد حکایت زبانه کشیدن آتش اختلاف‌ها در شبکه سه بود.

32 (1)