«ن. خ» در شبکه یک

32 (1)

سریال «ن. خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی برای نوروز ۹۸ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. «ن. خ» مجموعه‌ای طنز است که در یکی از شهرهای کردنشین فیلمبرداری شده است. در این سریال ۲۰ بازیگر بومی کرد هم حضور دارند. طرح اولیه سریال ن.خ متعلق به مرحوم خشایار الوند و محسن تنابنده است. فیلمنامه‌ای با جزئیات فراوان و درونمایه‌ای کمدی. سعید آقاخانی در این سال‌ها سریال‌های طنز زیادی ساخته که آخرین مجموعه‌اش با عنوان «بیمار استاندارد» مورد توحه قرار نگرفت. این مجموعه تلویزیونی به قلم امیر وفایی در ۱۶ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای برای پخش در ایام نوروز ۹۸ از شبکه یک سیما تولید می‌شود. حضور سعید آقاخانی در نقش یکی از اهالی مناطق کردنشین با نام اختصاری ن. خ و همچنین رفتن به میان قومیتی جدای از تهران می‌تواند تلاشی برای روایت قصه‌ای بکر را رقم بزند که کنجکاوی‌های مخاطبان را هم برمی‌انگیزد. سریال تلویزیونی «ن. خ» در ژانر طنز با بازی سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، علی صادقی، هومن حاجی‌عبداللهی، فریده سپاه‌منصور، نعیمه نظام‌دوست، سیاوش مفیدی و سیروس میمنت در ایام نوروز ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه یک پخش می‌شود.

بر سر دوراهی شبکه دو سیما

32 (2)

سریال بر سر دوراهی با نام قبلی «تنگنا» به کارگردانی بهرنگ توفیقی سریال نوروزی شبکه دو است. قصه سریال تازه بهرنگ توفیقی هم که مانند عنوانش از پاورقی‌های عامه‌پسند مجلاتی چون «زن روز» بیرون کشیده شده، درباره پسر عاشقی است که طی فرآیندی پولدار می‌شود و دیگر عشق قدیمی را نمی‌خواهد. توفیقی در چند سال اخیر بیشتر در ژانر ملودرام سریال ساخته است. شاید مهم‌ترین برگ برنده توفیقی وابسته به متن فیلمنامه و قصه‌ای باشد که حامد عنقا نویسنده سریال‌هایی چون «قلب یخی» و «پدر» روایتگر آن است.  حمید گودرزی، بهرنگ علوی، شهین تسلیمی، مهراوه شریفی‌نیا و... از بازیگران این سریال هستند. سریال بر سر دوراهی به‌عنوان سریال نوروزی شبکه دو انتخاب شده است و در ۱۳ قسمت برای این شبکه تهیه و تولید می‌شود. این سریال همانند سریال‌های سال‌های گذشته ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه دو پخش خواهد شد.

سریال زوج یا فرد شبکه سه سیما

32 (3)

این سریال به ماجرایی می‌پردازد که در یک سال گذشته سوژه بسیاری از رسانه‌ها بود. بازنشسته‌ها و مدیران بازنشسته‌ای که باید بروند اما نمی‌روند! «حوزه استحفاظی» و «مر قانون» نام‌های قبلی این مجموعه بود که کارگردانی آن را علیرضا نجف‌زاده با همراهی محمدحسین لطیفی برعهده دارد. شخصیت محوری این سریال کاراکتری به نام کمال شهری است که مدیر ارشد یک وزارتخانه است و قصه هم از موضوعات روز جامعه است.   ابتدا قرار بود بهرام بهرامیان این سریال را کارگردانی کند که چون درگیر پروژه دیگری بود از این کار کنار کشید و بعد نام لطیفی و نجف‌زاده مطرح شد. این سریال روی موضوعات روز جامعه در یک سال اخیر دست می‌گذارد اما از زاویه شوخی به همه آنها وارد می‌شود و از پوشک بچه تا دیگر موارد را وارد نقدهای اجتماعی خود می‌کند اما قصه در بحث بازنشستگی‌ها بیشتر قرار است مخاطب را به همذات‌پنداری با مدیری که می‌خواهد بازنشسته شود وادارد! این مجموعه تلویزیونی در ۱۵ قسمت توسط مهران مهام تهیه می‌شود و امیرعباس پیام و مهدی روشن‌روان فیلمنامه آن را نوشته‌اند. مرجانه گلچین، هدایت هاشمی، مهران غفوریان، یوسف تیموری، ناهید مسلمی، شیدا خلیق، مهشید ناصری، دلسا ملکی، مهران رجبی، کریم قربانی و... در این سریال بازی می‌کنند. سریال زوج یا فرد به کارگردانی مشترک محمدحسین لطیفی و علیرضا نجف‌زاده برای نوروز ۹۸ در ساعت ۲۰:۴۵ روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

«در چشم باد» شبکه چهار

32 (4)

مجموعه «در چشم باد» به کارگردانی مسعود جعفری‌جوزانی یکی از تولیدات درخشان تلویزیون در سال‌های گذشته است. اگرچه این مجموعه چند بار از تلویزیون پخش شده اما آنقدر ارزش دارد که مخاطب حتی چند بار به تماشایش بنشیند. این سریال تاریخی وقایع سیاسی و اجتماعی سه دوره از تاریخ در سال‌های ۱۳۰۰، ۱۳۲۰ و ۱۳۶۰ را بررسی می‌کند که دوره اول پایان دوره قاجار و شروع دوره پهلوی، دوره دوم جنگ جهانی دوم و دوره سوم یک دوره زمانی خاص در بعد از انقلاب اسلامی ایران را که دوره فتح خرمشهر است، در بر می‌گیرد.   «در چشم باد» قصه زندگی خانواده‌ای است که رویدادها و لحظات تلخ و شیرین زندگی‌شان از دوره قیام میرزا کوچک جنگلی تا آزادسازی خرمشهر در آن به تصویر کشیده می‌شود، قصه از زمانی آغاز می‌شود که میرزا کوچک خان جنگلی، در گیلان اعلام جمهوری می‌کند و با این اقدام دوران پر حادثه تاریخ معاصر ایران آغاز می‌شود که سه دوره تاریخ ایران را بازگو می‌کند (قاجار، پهلوی و جمهوری اسلامی). پدر خانواده معروف به «ایرانی» از یاران میرزا کوچک خان جنگلی است. پس از کشته شدن میرزا، ایرانی همراه خانواده‌اش به تهران کوچ می‌کند و با دایر کردن یک چاپخانه فعالیت‌های سیاسی‌اش را پی می‌گیرد. در این پروژه بازیگرانی چون پارسا پیروزفر، اکبر عبدی، کامبیز دیرباز، سعید نیک‌پور، سحر جعفری‌جوزانی، فریبا متخصص، لاله اسکندری، ستاره صفرآوه، رضا شفیعی‌جم، فخرالدین صدیق‌شریف، جهانگیر الماسی، محمود پاک‌نیت، مصطفی زمانی، محمدرضا هدایتی، هومن سیدی و... ایفای نقش کرده‌اند. این مجموعه از اول فروردین هر روز ساعت ۱۸ پخش می‌شود.

«شش قهرمان و نصفی» شبکه پنج

32 (5)

پس از استقبال مخاطبان از فیلم سینمایی «قهرمانان کوچک» که سال گذشته پخش شد، کارگردان و تیم تولید این فیلم دست به کار شدند و تولید سریالی با مضمون مشابه را کلید زدند. این سریال یک فضای سرگرم‌کننده، طنز و شاد با ریتم تند و فعال برای خانواده‌ها دارد و موضوع اصلی آن، حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی است. فضای کلی «شش قهرمان و نصفی» مانند فیلم سینمایی «قهرمانان کوچک» است و تلفیقی از هنر طنز و ورزش‌های رزمی است. این مجموعه با محوریت ترغیب خانواده‌های ایرانی به تولید ملی و حمایت از تولیدگران ایرانی همچنین تشویق نوجوانان به ورزش و پویایی چندی است در تهران کلید خورده و با پایان یافتن تصویربرداری سکانس‌های تهران هم اکنون در شمال ایران و استان مازندران به کار خود ادامه می‌دهد.

همه بازیگران خردسال و نوجوان فیلم «قهرمانان کوچک» در سریال «شش قهرمان و نصفی» نیز حضور دارند. اکبر عبدی، شهرام قائدی، بیژن بنفشه‌خواه، بهاره رهنما، ارژنگ امیرفضلی، رویا میر‌علمی، نادر سلیمانی، رامین ناصر نصیر، امیر غفارمنش، حسین رفیعی، ساناز سماواتی، عباس محبوب، علیرضا درویش، حامد آهنگی و مرتضی زارع بازیگران این سریال هستند. این سریال هر شب ساعت ۲۳ روی آنتن می‌رود.