پیشتازی فیلم‌های ابرقهرمانی در سینمای جهان

نگاهی به آمار فروش دیگر فیلم‌های صدر جدول باکس آفیس نیز این نظر را تایید می‌کند که روند کلی صنعت سینما علاوه بر تولید آثار ماجرامحور، ژانر وحشت و قهرمان‌پردازانه با رخنه در بازارهای کشورهای پرجمعیتی چون چین و روسیه در سال‌های اخیر، قصد دارد قلمرو فروش خود را از آمریکا و اروپا به دیگر سرزمین‌ها هر چه بیشتر گسترش دهد و تا کنون در این راه موفق بوده است. فیلم «شزم» یکی از جدیدترین آثار اکشن و کمدی کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) است که به‌ دست دیوید اف. سندبرگ کارگردانی شده است. در این فیلم بازیگران محبوبی همچون اشر انجل در نقش ویلیام «بیلی» بتسون و زکری لی‌وای در نقش شزم به ایفای نقش پرداخته‌اند. داستان این فیلم درباره پسر بچه‌ای به نام بیلی بتسون با بازی اشر انجل است که تنها با فریاد زدن یک کلمه، می‌تواند از یک پسر‌بچه یتیم ۱۴ساله به یک ابرقهرمان بزرگسال و قوی هیکل به نام شزم با بازی زکری لی‌وای تبدیل شود. شزم در هفته نخست اکران خود در آمریکای شمالی توانست با در اختیار داشتن ۴۲۱۷ سالن سینما به فروشی معادل ۴/ ۵۳ میلیون دلار دست پیدا کند و در صدر جدول فروش هفتگی قرار بگیرد. «شزم!» در سه روز در چین فروشش را به ۹/ ۳۰ میلیون دلار رساند، در مکزیک ۲/ ۶ میلیون دلار، در بریتانیا ۳/ ۵ میلیون دلار و در روسیه ۲/ ۵ میلیون دلار فروخت و در بازار جهانی فروشش را به ۶/ ۱۵۸ میلیون دلار رساند.

قبرستان حیوانات خانگی

از سوی دیگر قبرستان حیوانات خانگی یکی از جدیدترین آثار ژانر وحشت کمپانی پارامونت پیکچرز(Paramount Pictures) است که مورد استقبال منتقدان و مخاطبان سینما قرار گرفته است. کوین کولش و دنیس ویدمایر کارگردانی این فیلم را براساس فیلمنامه‌ای از مت گرینبرگ و دیوید کایگانیچ بر عهده داشته‌اند. پیش از این در سال ۱۹۸۹ فیلم Pet Sematary تولید شده و روی پرده‌های سینما رفته بود که عملکرد چندان موفقی را نزد منتقدان و تماشاگران نداشت و نتوانست موفق عمل کند. جیسون کلارک در نقش دکتر لوییس کرید، جان لیسگو در نقش جاد کرندال و امی سیمتز در نقش ریچل کرید، در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم ترسناک داستان پزشکی به نام لوییس کرید (با بازی جیسون کلارک) را روایت می‌کند که به واسطه‌ شغلی که در بخش خدمات بهداشتی دانشگاه مین گرفته، به همراه همسر خود یعنی ریچل (با بازی امی سیمتز) و دو فرزند کوچکش به خانه‌ای جدید نقل مکان می‌کند.  در ابتدا همه چیز خوب به نظر می‌رسد، ولی ...  این فیلم ترسناک در هفته نخست نمایش خود توانست ۲۵ میلیون دلار فروش کند و در جایگاه دوم جدول فروش هفتگی قرار بگیرد.

 دامبو

کمپانی والت دیزنی هم جدیدترین اثر خود را که در ژانر تخیلی ماجراجویی است به کارگردانی تیم برتون و فیلم‌نامه‌ای از آیرن کروگر روانه سینما کرده است. بازیگران سرشناسی نظیر اوا گرین، کالین فارل، مایکل کیتون و دنی دویتو در فیلم اکشن دامبو حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. داستان فیلم Dumbo در مورد یک ستاره سابق سیرک به نام هولت فریر است که پس از بازگشت از جنگ، برای گذران زندگی، دوباره وارد این عرصه می‌شود و... دامبو در هفته دوم اکران خود با فروش ۲/ ۱۸میلیون دلار در جایگاه سوم جدول فروش هفتگی قرار گرفت.

 ما

این فیلم ترسناک داستان یک مادر با بازی لوپیتا نیونگو و یک پدر با بازی وینستون دوک را روایت می‌کند که تصمیم دارند به‌همراه فرزندان و دوستان خود (الیزابت ماس و تیم هیدرک) برای استراحت و تعطیلات به ساحل بروند، اما زمانی که شب فرا می‌رسد و اشخاصی غیر منتظره که به این سفر دعوت نشده بودند وارد این مکان می‌شوند، آرامش جای خود را به هرج و مرج می‌دهد. این فیلم در هفته سوم اکران خود توانست به فروش ۸/ ۱۳میلیون دلاری دست پیدا کند و در جایگاه چهارم جدول فروش هفتگی قرار بگیرد.

کاپیتان ماروِل

فیلم سینمایی کاپیتان مارول جدیدترین اثر ژانر اکشن، تخیلی استودیو والت دیزنی است که به‌دست آنا بودن و رایان فلک کارگردانی شده است. در فیلم کاپیتان مارول بازیگرانی همچون بری لارسون در نقش کاپیتان مارول و ساموئل ال جکسون در نقش نیک فیوری ایفای نقش می‌کنند. این فیلم داستان ماجراجویی‌های کارول دنورز و نحوه‌ تبدیل شدن او به یکی از قدرتمندترین قهرمانان دنیا را به تصویر می‌کشد. زمانی که یک جنگ بین کهکشانی میان دو نژاد بیگانه صورت می‌گیرد و کم‌کم به زمین نزدیک می‌شود کارول دنورز به همراه گروه کوچکی از متحدانش به این نتیجه می‌رسند که سرنوشت دنیایی که در آن زندگی می‌کنند در دست خودشان قرار دارد. این فیلم در هفته پنجم نمایش خود در آمریکای شمالی و با در اختیار داشتن ۴۳۱۰سالن سینما توانست ۶/ ۱۲میلیون دلار فروش کند و در رتبه پنجم جدول فروش هفتگی قرار بگیرد.