موج یاری‌رسانی هنرمندان به سیل‌زدگان

سینما و تئاتر

همایون اسعدیان، رئیس هیات‌مدیره خانه سینما، با ابراز تاسف از سیل اخیر و آسیب‌دیدگی‌های جانی و مالی تعدادی از هموطنان‌مان در برخی از استان‌های کشور گفت: وظیفه همه ماست که در شرایط فعلی از همه توان خود برای کمک و یاری به هموطنان در استان‌های سیل‌زده بهره بگیریم. اسعدیان با اشاره به اینکه سینماگران مانند سایر اقشار از حوادث رخ داده ناراحت هستند و خود را ملزم به کمک به هموطنان می‌دانند گفت: خانه سینما به‌عنوان جامعه صنفی سینماگران پیشقدم شده تا گردهمایی‌ای را تحت عنوان سیل مهربانی برگزار کند. در این برنامه که روز جمعه ۲۳ فروردین از ساعت ۱۴ الی ۲۲ برگزار خواهد شد، سینماگران در جلوی در ورودی سینما آزادی حضور پیدا می‌کنند و ضمن اهدای کمک‌های خود آمادگی برای جمع‌آوری کمک‌های دیگر اقشار را نیز خواهند داشت. وی ادامه داد: این طرح به ابتکار خانه سینما و با حمایت شهرداری تهران و جمعیت هلال‌احمر اجرا می‌شود.

تجسمی

هنرمندان تجسمی نیز با فراخوانی برای برگزاری نمایشگاهی با هدف کمک به سیل‌زدگان، نمایشگاهی را از روز گذشته به‌عنوان «سیل مهربانی» برگزار کرده‌اند. مسعود نجابتی، حمید عجمی، سید سعید رزاقی، رضا بدرالسماء، ناصر طاووسی و حسن روح الامین از جمله چهره‌هایی هستند که آثار آنها به همراه آثار دیگر هنرمندان از بیستم تا ۳۰ فروردین ماه در گالری‌های «عالی» و «خانه» حوزه هنری استان تهران، به نمایش در می‌آید. مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در نظر دارد تا با برپایی نمایشگاهی از حراج آثار منتخب هنری، عواید فروش این آثار را به آسیب‌دیدگان سیل اخیر در کشور اختصاص دهد.

موسیقی

در حوزه موسیقی نیز به زودی کنسرت‌هایی در کشور برگزار می‌شود که قرار است همه یا بخشی از درآمدهای حاصل از آن صرف کمک به سیل‌زدگان شود.   کیهان کلهر: این آهنگساز و نوازنده‌ کمانچه قصد دارد بخشی از درآمد کنسرت‌های پیش رو را به سیل‌زدگان گلستان اختصاص دهد. او در صفحه شخصی اینستاگرام خود اعلام کرده است: بخشی از درآمد حاصل از کنسرت‌های پیش رو صرف یاری رساندن به هم میهنان گلستانی می‌شود. و شما عزیزانی که یک ماه پیش بلیت کنسرت‌ها را تهیه کردید پیشاپیش در این کمک‌رسانی سهیم هستید. کلهر چندی پیش برنده جایزه بین‌المللی فعالیت‌های هنری انسان دوستانه ایزاک اشترن شده است. کنسرت این هنرمند از ۲۱ الی ۲۹ فروردین ماه هرشب ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

 اشکان کمانگری: این خواننده جوان نیز که قرار بود به مناسبت هفته انقلاب اسلامی در سالن حوزه هنری روی صحنه برود اعلام کرده است که تمام درآمد خود را برای مردم سیل زده هزینه خواهد کرد. او درباره این تصمیم گفت: هنر باید در کنار مردم باشد، فریاد مردم را برساند و به فریاد مردم برسد. قراردادن تمام درآمد کنسرت کمترین کاری است که می‌شود برای این عزیزان انجام داد. این کنسرت روز ۲۳ فروردین ساعت ۲۱ در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد.  علیرضا طلیسچی: دیگر موزیسین جوان ایرانی نیز با اعلام برپایی کنسرتی در قالب جشنواره موسیقی چابهار گفت: دیدن برخی ویدئوهای سیل و آسیب‌هایی که به زندگی هموطنانم رسیده واقعا برای من دردناک بود.  او تاکید کرد: به همین دلیل درآمد کنسرت خود را که در قالب جشنواره موسیقی چابهار در حال برگزاری است به آنها تقدیم کردم.

پازل بند: تازه‌ترین کنسرت گروه معروف موسیقی پازل بند نیز با هدف حمایت از سیل زدگان کشورمان برگزار خواهد شد. این گروه قرار است بعد از اتمام این کنسرت بخشی از درآمد کنسرت خود را تقدیم مردم سیل زده کنند. علی رهبری و آرین بهاری دو عضو اصلی این گروه در روزهای گذشته با انتشار ویدئویی ضمن ابراز تأسف از حادثه سیل در کشور از اختصاص بخشی از درآمد کنسرت آینده این گروه در حمایت از آسیب‌دیدگان سخن گفتند. کنسرت پازل بند اول اردیبهشت ماه ساعت ۱۹ و ۲۲ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.