شاید دلیل این موفقیت نسبی فروش و امیدواری به افزایش آن را بتوان در دو عامل جست‌وجو کرد؛ دلیل نخست تنوع ژانرهایی است که از آثار کمدی و کودک گرفته تا اجتماعی را دربر می‌گیرد و قادر است طیف وسیع‌تری از مردم با سلایق مختلف را به پرده سینماها بکشاند و عامل دیگر را حضور برخی چهره‌های برجسته سینمایی چون شهاب حسینی دانست که علاوه بر «آشغال‌های دوست‌داشتنی» که بعد از ۶سال توقیف به‌صورت اکران محدود به نمایش درآمده است،‌ در فیلم «نبات» دوباره به پرده سینماها بازگشته است. حسینی در این فیلم به کارگردانی پگاه ارضی در نقش مردی ظاهر شده که همسرش را در سانحه رانندگی از دست داده و با دخترش نبات زندگی می‌کند. نازنین فراهانی، ستایش محمودی، معصومه رحمتی و تینا اسدی دیگر بازیگران «نبات» را تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرآنلاین، از فیلم‌هایی که از هفته‌های پیش روی پرده بوده است، در روزهای گذشته فیلم سینمایی «تگزاس ۲» به کارگردانی مسعود اطیابی همچون هفته قبل توانست بیشترین میزان فروش را به خود اختصاص دهد و با فروش یک میلیارد و ۹۷۱ میلیون تومان «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی را پشت سر بگذارد. در بین ۶ فیلمی که هفته گذشته وارد چرخه نشر شد نیز «سامورایی در برلین» به کارگردانی مهدی نادری با فروش ۱۳۳میلیون و ۳۲۴ هزار تومان، بیشترین میزان فروش را داشت و انتظار می‌رود که این فیلم به رقیب جدی برای «تگزاس ۲» در صدر گیشه هفتگی بدل شود. فرخ‌نژاد پس از «تگزاس ۲»، بار دیگر در قامت نقش اول یک فیلم کمدی روی پرده سینماهای کشور ظهور کرده است و در فیلم «خوب، بد، جلف» با امیرمهدی ژوله همبازی شده است. فیلمی دیگر از جنس کمدی‌هایی که فرخ‌نژاد با بازی در آنها توانست سال گذشته سومین بازیگر پول‌ساز سینمای ایران باشد.

رقابت تازه‌واردها

«وکیل مدافع» دیگر فیلمی است که به تازگی روی پرده رفته است، فیلمی به کارگردانی سلما بابایی، دختر شهید عباس بابایی که براساس آنچه پیش‌تر اعلام شده بود، موضوعی مشابه با «لیلی با من است» به کارگردانی کمال تبریزی دارد، با این تفاوت که شخصیت اصلی این قصه به اختیار به جبهه رفته است.ایمان افشاریان، کوروش تهامی، محمود عزیزی، مجید یاسر، شهرام قائدی و بهناز جعفری بازیگران این فیلم هستند که در دو روز اول اکران، یک میلیون و ۶۳۴ هزار تومان فروش داشته است.«خانه دیگری» ساخته بهنوش صادقی هم که نخستین بار در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده بود، از روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه اکرانش را در سینماهای کشور آغاز کرد، فیلمی اجتماعی که در آن پژمان بازغی، لیلا زارع، گوهر خیراندیش، ناصر هاشمی و... به ایفای نقش می‌پردازند.

این فیلم هم تا به امروز هفت میلیون و ۲۳۸ هزار تومان فروش داشته است و باید دید که در ادامه مسیر اکران چه جایگاهی را برای خود دست و پا می‌کند. «به دنیا آمدن» ساخته محسن عبدالوهاب و «تولدت مبارک» به کارگردانی سمیه زارعی‌نژاد هم دیگر فیلم‌های جدیدی هستند که اکران‌شان در سینماهای سراسر کشور آغاز شده است. «به دنیا آمدن» با بازی هدایت هاشمی و الهام کردا سوژه‌ای اجتماعی دارد و به زندگی یک زوج در آستانه بچه‌دار شدن می‌پردازد. این فیلم در این دو روز چهار میلیون و ۹۹۱ هزار تومان فروش داشته است. «تولدت مبارک» هم که از حضور بازیگرانی چون اکبر عبدی و محمدرضا فروتن بهره برده است، فیلمی در حوزه کودک و نوجوان است که در دو روز نخست اکران با وجود آنکه از تبلیغات تلویزیونی هم بهره‌مند است نتوانسته به فروش خوبی دست پیدا کند.

21 (1)