مطالبات هنرمندان از روحانی

وی با تاکید بر اینکه هیچ قدرتی بالاتر از قدرت ملی و افکار عمومی نیست، تصریح کرد: اگر افکار عمومی و مردم متحدا راهی را چه در سیاست خارجی یا سیاست داخلی یا فرهنگ و مسائل اجتماعی بخواهند در آن راه ملت یکپارچه، پیروز می‌شود و این شما هنرمندان هستید که می‌توانید ملت یکپارچه و متحد را برای رونق و حرکت رو به جلو و مقاومت در برابر زورگویان به‌وجود آورید. رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به اینکه مشکلات هنرمندان در زمینه‌ ارائه تسهیلات و توسعه فرهنگ و هنر در دولت پیگیری خواهد شد، گفت: آنچه مربوط به دولت باشد در هیات دولت و در صورت نیاز به قانون، در قالب لوایح به مجلس ارائه خواهد شد.

همچنین در این جلسه هنرمندان عرصه‌های مختلف نکاتی درباره وضعیت امروز فرهنگ و هنر کشور مطرح کردند و حسن روحانی نیز به سخنان آنها گوش داد. مسائلی همچون حضور بیشتر هنرمندان ایرانی از رشته‌های مختلف در نمایشگاه‌ها و برنامه‌های فرهنگی، هنری، موسیقی و سینمایی بین‌المللی، فراهم شدن فضای مناسب‌تر برای فعالیت هنرمندان، توجه بیشتر نسبت به حقوق صنفی هنرمندان و رفع دغدغه‌های معیشتی، درمانی و بیمه‌ای اصناف مختلف هنری، تامین امنیت شغلی، افزایش هزینه‌های تولیدات آثار هنری و لزوم حمایت دولت، ضرورت فعالیت بیشتر رایزن‌های فرهنگی ایران در کشورهای خارجی برای فراهم کردن شرایط معرفی آثار هنری، فرهنگی، مد و لباس و صنایع دستی ایران در نمایشگاه‌ها و بازارهای جهانی ازجمله درخواست‌ها، پیشنهادها و مطالب مطرح شده در این جلسه بود.

از دیگر درخواست‌ها، پیشنهادها و مطالب مطرح‌شده در این جلسه می‌توان به ضرورت ارتقای کیفی تولیدات موسیقیایی، لزوم افزایش فضاهای فرهنگی و سالن‌های نمایش فیلم‌های سینمایی و تئاتری و بررسی و تجدیدنظر بر دریافت ارزش افزوده از آثار هنری و فرهنگی، اشاره کرد. نادر برهانی مرند، لوریس چکناواریان، سیدجمال ساداتیان، حسین فرح بخش، منوچهر شاهسواری، احمد عربانی، حمیدرضا نوربخش، مرتضی رزاق کریمی، بهروز شعیبی، ایرج راد، هادی حیدری، شهرام گیل‌آبادی، فریدون جیرانی، مرتضی شایسته، رضا خلج، شاهین فرهت، شهرام کرمی، بهرام شفیعی، علیرضا تابش و مانی رهنما  در این مراسم حضور داشتند.