رونق‌بخشی عید فطر به بازار سینما

نکته شایان توجه در این دور از اکران، به‌جای گذاشتن رکورد جدیدی در تاریخ سینمای کشور است. فیلم «ما همه با هم هستیم» با فروش ۶۰۰ میلیون تومان در روز چهارشنبه (۱۵ خرداد)، رکورد قبلی فروش روز اول اکران سینمای ایران را که با ۵۰۵ میلیون تومان در اختیار «ساعت ۵ عصر» بود، شکست. «ما همه با هم هستیم» به کارگردانی کمال تبریزی که از چهارشنبه ۱۵ خرداد روی پرده سینماها رفت، موفق شد تا روز گذشته (شنبه) بیش از یک میلیارد و ۸۳۲ میلیون تومان بفروشد. داستان فیلم در بستری کمدی روایت می‌شود و ماجرای سقوط یک هواپیما همراه با مسافرانی است که رازهای مختلفی دارند؛ راز‌هایی که قرار نیست تا ابد پنهان بمانند. محمدرضا گلزار، مهران مدیری، مهناز افشار، لیلا حاتمی، ویشکا آسایش، جواد عزتی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، مانی حقیقی، سروش صحت، حسن معجونی، مهران غفوریان، نادر فلاح و سیروس گرجستانی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم نخست «ول شدگان» نام داشت اما به دلایلی به «ما همه با هم نیستیم» و بعد به «ما همه با هم هستیم» تغییر نام داد.

«شبی که ماه کامل شد» چهارمین ساخته نرگس آبیار توانست در نخستین روزهای اکران خود فروش بیش از یک میلیارد و ۴۶۲ میلیون را تجربه کند. داستان فیلم روایت دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهران است که درگیر عشق جوانی شهرستانی می‌شود و این در حالی است که دختر به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران است. در این مسیر برادرش با او همراه می‌شود اما در میانه راه، اتفاقاتی برای آنها رقم می‌خورد. در این فیلم هوتن شکیبا، الناز شاکردوست، پدرام شریفی، فرشته صدرعرفایی و آرمین حیدریان به ایفای نقش‌ پرداخته‌اند. این فیلم برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فجر به نمایش درآمد و با نامزدی در ۱۳ رشته این جشنواره، توانست ۶ سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین چهره‌پردازی را به خود اختصاص دهد.

«سرخپوست» فیلم تحسین‌شده نیما جاویدی تا روز گذشته بیش از یک میلیارد و ۲۸۶ میلیون فروخت. نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، ستاره پسیانی، آتیلا پسیانی، مانی حقیقی و حبیب رضایی در این پروژه سینمایی به ایفای نقش پرداخته‌اند. قصه فیلم درباره زندانی است در یکی از شهرهای کشور که باید طی مدت زمانی کوتاه تخلیه شود، اما در میان جابه‌جایی زندانی‌ها، یک زندانی فرار می‌کند و این آغازی است برای روایتی متفاوت از زندگی. این فیلم برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و با نامزدی در ۵ رشته این جشنواره، توانست سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیات داوران را به خود اختصاص دهد.«دختر شیطان» ساخته قربان محمدپور تولید مشترک هند و ایران نیز تنها ۱۶۷ میلیون تومان فروش داشت. حمید فرخ‌نژاد، ایشا روات، جکی شروف، گلشن گروور، سیمران میشکروتی، محمدرضا شریفی‌نیا و فردین حفیظی از بازیگران اصلی فیلم هستند. «دختر شیطان» داستان یکی از بچه‌های ابلیس است که می‌خواهد توبه کند و شرط پذیرش توبه‌اش آن است که به یک آدم بی‌گناه سجده کند. دختر شیطان وارد زمین می‌شود و به دنبال یک آدم بی‌گناه می‌گردد.

دیگر فیلم‌ها

در میان فیلم‌هایی که از هفته‌های قبل روی پرده سینماها هستند، «سامورایی در برلین» به کارگردانی و نویسندگی مهدی نادری و تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفاری در چهار هفته ۳میلیارد و ۷۹۲ میلیون تومان به دست آورد. حمید فرخ‌نژاد، امیر مهدی ژوله، میرطاهر مظلومی، هومن حاجی عبداللهی، میترا حجار، سامان صفاری، گوهر خیراندیش، نادر مشایخی، محسن حسینی، اکبر سمنار و رنه اشتولز بازیگران این فیلم هستند.«نبات» ساخته پگاه ارضی هم طی همین مدت موفق به فروش ۶۳۵ میلیون تومان شد. «نبات» با بازی شهاب حسینی، نازنین فراهانی و ستایش محمودی یک ملودرام اجتماعی است که ترسیم روابط انسانی و عاطفی خانوادگی در آن مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است.«تگزاس ۲» به کارگردانی مسعود اطیابی با هفت هفته نمایش خود تاکنون ۱۵ میلیارد و ۲۴۸میلیون تومان فروخته است. در این فیلم مهدی هاشمی، سام درخشانی، پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، گابریلا پتری، بهرنگ علوی، رضا ناجی، امید روحانی، آدریانو تولوزا، سهیل قنادان، تی آگو متوس و نادر سلیمانی به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه داستان فیلم نیز آمده است، هیچ وقت یه ایرانی رو تهدید نکن، علی‌الخصوص تو تهران...