تقدیر از ۴ هنرمند در بیست‌ویکمین جشن خانه سینما

اکبر زنجانپور:‌ دوم بهمن ۱۳۲۳ در تهران متولد شد. بازی در تئاتر را از سال ۱۳۴۵ در دانشگاه شروع کرد و سال ۱۳۴۹ از دانشکده هنرهای زیبا فارغ‌التحصیل شد. از سال ۱۳۶۵ نیز تدریس در دانشگاه را شروع کرد. وی در سال ۱۳۶۸ و ۱۳۶۹ عضو کمیته ملی تئاتر در سازمان یونسکو بود و در سال ۱۳۸۳ در نمایش شب هزار و یکم به کارگردانی بهرام بیضایی بازی کرد. وی در فیلم‌های سینمایی معکوس، پل خواب، طالع سعد، روز دیدنی، تپش رفتار، تشکیلات و غیره ایفای نقش کرده و در دوره‌های مختلف جشن خانه سینما کاندیدای بخش بازیگری بوده است.

بیژن محتشم: متولد ۱۳۱۶ مشهد و فارغ‌التحصیل مدرسه دارالفنون است. او دوره‌های مختلف چهره‌پردازی را در خارج از کشور از سال ۱۹۶۹ میلادی به بعد از جمله زیر نظر جان چمبرز برنده اسکار گریم سال ۱۹۶۸ برای فیلم سیاره میمون‌ها گذراند. او همچنین چهره‌پردازی را در تئاتر از سال ۱۳۳۴ شروع کرد و سرپرست واحد چهره‌پردازی تلویزیون و تالار وحدت (رودکی) در سال ۱۳۴۵ بود. او همچنین برنده جایزه بهترین چهره‌پردازی برای فیلم «معجزه خنده» در اولین دوره جشن خانه سینما و کاندیدای جایزه بهترین چهره‌پردازی برای فیلم «سارای» در دومین دوره جشن خانه سینما بوده است.

حسن زاهدی: در سال ۱۳۲۵ در تهران متولد شد. او آموزش صدا را با گذراندن یک دوره تخصصی به‌عنوان تکنیسین صدا در دانشکده صدا و سیما آغاز کرد. حسن زاهدی کار حرفه‌ای خود را از تلویزیون شروع کرد و سال ۱۳۶۴ در سریال «عیاران و طراران» به کارگردانی سعید نادری به‌عنوان صدابردار فعالیت داشت. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدی‌اش مانند فیلم «درباره الی» بیشتر نبود؛ اما تجربه خوبی برایش محسوب می‌شد و همکاری با هنرمندانی همچون مصطفی طاری، فرهاد محبت، حسن بلور و ناهید ظفر را تجربه کرد.

سیروس الوند: متولد یازدهم بهمن ۱۳۲۹ در تهران است. پس از پایان تحصیلات متوسطه از سال ۱۳۴۸ فعالیت خود را به‌عنوان سینمایی‌نویس و بعدها منتقد فیلم در نشریات سینمایی آن دوران (فیلم – فیلم و هنر – ستاره سینما) و مجله فردوسی ادامه داد. در سال ۱۳۵۰ با نوشتن فیلم‌نامه «ساعت فاجعه» به‌عنوان فیلم‌نامه‌نویس در سینمای حرفه‌ای آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۵۳ با فیلم «سنجر» قدم به عرصه کارگردانی گذاشت.