هوشنگ مرادی کرمانی، نویسنده‌نام آشنای ایران ساعت ۱۹ چهارشنبه دوم مردادماه در شهر کتاب مرکزی واقع در خیابان شریعتی، بعد از خیابان مطهری با علاقه‌مندانش به گپ و گفت می‌نشیند.

رسول آبادیان (نویسنده و منتقد)، فاطمه محمدی (مدیر موسسه نوین کتاب گویا) و لیما صالح رامسری (مدیر انتشارات معین) حضور خواهند داشت و درباره کتاب «قاشق چایخوری» گفت‌وگو می‌کنند.

 نمایش «آشغالمرد» به نویسندگی ماتئی ویسنی‌یک، کارگردانی امیر رمضانی و تهیه‌کنندگی سیامک سلطانی از روز یکشنبه ۶ مرداد ساعت ۲۰:۳۰ در سالن صنوبر پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. در این اثر نمایشی، مهدی رادین‌خواه، سیامک سلطانی، نیکتا سادات شیرنگی، فریبا صارمی، سیما نجفی‌زاده و دریا وهاب به ایفای نقش می‌پردازند.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: جمعه بازار کتاب با هدف جذب مخاطبان به ویژه کودکان و نوجوانان به کتابخوانی و تبادل کتاب، در اهواز راه‌اندازی می‌شود. به گفته مسوولان این استان قرار است از تابستان امسال در مناطق مرکزی شهر اهواز مرکزی برای فروش کتاب‌های نو و دست دوم در نظر گرفته شود.

 خانه هنرمندان ایران از ۵ تا ۱۲ مرداد تعطیل است. این مجموعه هنری پس از سپری کردن ایام کاری فشرده، تعطیلات تابستانی خود را از ۵ مرداد آغاز می‌کند و تعطیلاتش تا ۱۲ مرداد نیز ادامه خواهد داشت. بر این اساس تمامی واحدهای خانه هنرمندان ایران، به استثنای تماشاخانه استاد انتظامی و برنامه نمایش فیلم‌های گروه سینمایی هنر و تجربه، در روزهای مذکور تعطیل خواهند بود.

 گروه موسیقی «آن» که سابقه‌ چندین سال فعالیت در گروه «همنوازان شیدا» به سرپرستی استاد محمدرضا لطفی را دارند روزهای ۴ و ۵ مرداد ماه از ساعت ۲۱ در سالن خلیج‌فارس فرهنگسرای نیاوران کنسرت برگزار می‌کنند. کنسرت «از من نشان» شامل دو قسمت است که بخش اول دربرگیرنده دونوازی تار و تنبک خواهد بود و در بخش دوم گروه‌نوازی اجرا می‌شود.