فرامرز قریبیان به‌عنوان اولین بازیگر فیلم سینمایی «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا انتخاب شد.فیلم سینمایی «خروج» اولین همکاری قریبیان و حاتمی‌کیا محسوب می‌شود. این فیلم با اتمام نگارش فیلمنامه به تازگی وارد مرحله پیش‌تولید شد.«خروج» بیستمین فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا در مقام کارگردان در سینمای ایران است و هفتادمین فیلمی است که فرامرز قریبیان در آن بازی می‌کند. آخرین فیلم اکران شده این بازیگر «چهارشنبه خون به پا می‌شود» به کارگردانی و نویسندگی حماسه پارسا است که سال۹۴ روی پرده سینماها آمد.

 نسخه جدید قطعه «کوچک جنگلی» پس از سه دهه تولید شد. محمد میرزمانی، موسیقیدان و آهنگساز با همکاری محسن غلامی، مدرس، آهنگساز و نوازنده سنتور پس از سه دهه تیتراژ سریال «کوچک جنگلی» ساخته بهروز افخمی را با ساختاری جدید، برای همنوازی سنتور و ارکستر زهی تولید کرد. این قطعه برای تیتراژ سریال «کوچک جنگلی» نخستین بار توسط تورج زاهدی سپس توسط ناصر مسعودی، خواننده گیلانی اجرا و ضبط شد. محسن غلامی درباره اهداف بازتولید این اثر گفت: هدف از اجرای دوباره این اثر یادآوری دوباره این قطعه خاطره‌انگیز با لحنی دیگر و همچنین نمود دادن ساز سنتور در این اثر است.

 نمایشگاه نقاشی‌های احسان ارجمند با عنوان «در متن تن» جمعه ۴مرداد در گالری ساربان افتتاح می‌شود. ارجمند در بخشی از استیتمنت نمایشگاه خود آورده است: «تن میدان نبرد است؛ محل وقوع حوادث. تن ساخته می‌شود و می‌سازد. تن امتداد می‌یابد، کامل و گاه ناقص می‌شود. پیر می‌شود و می‌میرد‌. این آثار در ادامه جست و جوی من در بازنمایی انسان است.» این نمایشگاه تا دوشنبه ۱۴ مرداد ادامه ‌خواهد داشت و علاقه‌مندان برای بازدید از آثار می‌توانند همه روزه به‌جز سه‌شنبه‌ها، از ساعت ۱۶تا ۲۰ به گالری ساربان به نشانی سهروردی شمالی، هویزه‌غربی، نبش خیابان یوسفی، پلاک۱۳۰ مراجعه کنند.

 ارکستر آکادمیک پایتخت به رهبری شهرام توکلی کنسرت تابستانه خود را جمعه ۴ مرداد در تالار رودکی روی صحنه می‌برد.در این کنسرت آثار با کلام از رپرتوار موسیقى کلاسیک، ایرانى و آذرى با خوانندگی مهدی آقامحمدی و میثم اکبری اجرا می‌شود. در این اجرا سولیست آکاردئون ارکستر آکادمیک پایتخت، بهنام ابوالقاسم است. علاقه‌مندان به تماشای این کنسرت می‌توانند ساعت ۲۱ به تالار وحدت مراجعه کنند.

 شهرداری تهران عوارض نصب و بهره‌برداری سردرهای سینماهای تهران را تا ۱۰ برابر افزایش داد. محمد قاصد اشرفی رئیس انجمن سینماداران، با اشاره به اینکه از سال ۹۸ عوارض و هزینه‌های نصب و بهره‌برداری سردرهای سینمای شهر تهران افزایش پیدا کرده است، گفت: پیش از این عوارض سردرهای سینما اعم از معمولی و دیجیتال سالانه سه میلیون تومان بود اما از سال ۹۸ سازمان زیباسازی این رقم را به ۳۰ میلیون تومان افزایش داده است که پرداخت آن برای سینماداران و به خصوص سینماهای مرکز و جنوب شهر تهران بسیار مشکل است.  اشرفی افزود: در حالی که در این سردرهای دیجیتال فقط محصولات فرهنگی تبلیغ می‌شود و تصاویر این سردرها به معرفی فیلم‌های سینمایی در حال اکران در همان سینما اختصاص پیدا کرده اما سازمان زیباسازی و شهرداری تهران اعلام کرده که این سردرها فرهنگی نیست و تجاری است و از ما عوارض مکان‌های تجاری را اخذ می‌کنند.

  محمد رسول‌اف، فیلمساز و کارگردان به یک سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است. به گزارش خبرگزاری «برنا» ناصر زرافشان وکیل رسول‌اف بیان کرد که این حکم به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و بیشتر به دلیل فیلم‌های «لِرد» و «دست نوشته‌ها نمی‌سوزند» صادر شده است. رسول‌اف دو سال پیش جایزه بهترین فیلم بخش «نوعی نگاه» کن را برای «لرد» دریافت کرده بود. جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول به فیلم گاگومان از جشنواره فیلم فجر از دیگر جوایز اوست.

 مستند سینمایی «مهین» به کارگردانی محمدحسین حیدری در سینماهای هنر و تجربه به نمایش درخواهد آمد. در این مستند که تازه‌ترین اثر خانه مستند انقلاب اسلامی است به شخصیت پیچیده مهین قدیری، اولین قاتل سریالی زن ایران پرداخته شده است. این مستند سینمایی در جشنواره سال گذشته «سینماحقیقت» رتبه دوم برترین فیلم از نگاه تماشاگران را از آن خود کرد.همچنین «مهین» در بین ۵ مستند ایرانی حاضر در جشنواره جهانی فجر بود که به رقابت با آثار بین‌المللی پرداخت.