قاسم افشار، خواننده موسیقی پاپ کشورمان پس از سال‌ها دوری از صحنه به‌زودی کنسرت برگزار می‌کند. افشار دراین‌باره توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته بعد از پایان ایام محرم و صفر دور تازه کنسرت‌هایم را بعد از سال‌ها دوری از صحنه‌های اجرای موسیقی برگزار خواهم کرد. در این کنسرت‌ها که این بار در حال و هوایی متفاوت برگزار خواهد شد، منتخبی از کارهای ماندگار سال‌های اول فعالیتم که با استقبال مخاطبان روبه‌رو شده بود به همراه کارهای جدید پیش روی علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. این خواننده، اجرای کنسرت اخیر حسین زمان را بعد از سال‌های دوری از صحنه، از انگیزه‌های خود برای برپایی کنسرت عنوان کرد.

 فیلم بلند «کاشی هفت رنگ» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مینا سلیمی یکشنبه ۱۳ مرداد، ساعت ۱۹ در خانه هنرمندان نمایش داده می‌شود. این اثر فیلمی تجربی است که با داستانی در دو دوره صفوی و معاصر پیش می‌رود. در این فیلم از بعضی تصاویر سریال «شیخ بهایی» و «روشن‌تر از خاموشی» استفاده شده است. در «کاشی هفت رنگ» از کولاژ برای قصه‌گویی استفاده شده و این فیلم تنها برای یک بار نمایش مجوز گرفته است. فیلم با ایجاد شخصیت محوری یک زن با نام شهرزاد قصه‌گو در تصاویری که محوریت مردانه دارند روابط قدرت را در بعد داستان وارونه می‌کند. این فیلم در لوکیشن‌های مسجد شیخ لطف‌الله و کاخ عالی‌قاپو فیلمبرداری شده است.

 برنامه «چهارشنبه‌های تئاتر» هر هفته با اجرای یکی از گروه‌های نمایش میدانی برتر از استان‌های کشور در سه ایستگاه آب و آتش، پل طبیعت و گنبد مینا اجرا می‌شود. این برنامه که حاصل همکاری مشترک منطقه فرهنگی گردشگری عباس‌آباد و انجمن هنرهای نمایشی است با هدف ایجاد فرصت جهت معرفی هنرمندان و گروه‌های فعال نمایشی سراسر کشور و ایجاد پیوند بین مردم، گردشگران و هنرمندان در بستر منطقه فرهنگی گردشگری عباس‌آباد به‌عنوان محلی برای رخداد‌های هنری جریان‌ساز در پایتخت به اجرا در‌می‌آید. برنامه «چهارشنبه‌های تئاتر» هر هفته از ساعت ۱۸ تا ۲۱ در سه ایستگاه آب و آتش، پل طبیعت و گنبد مینا برگزار می‌شود.

 آلبوم موسیقی «بهار جاهد» با خوانندگی امیر مسعود امیری فردا پنج‌شنبه در فروشگاه نشر ثالث رونمایی می‌شود. این اثر که با همکاری مرکز موسیقی حوزه هنری اصفهان تهیه و توسط پخش «رها» توزیع می‌شود شامل هفت تصنیف از مرحوم محمدعلی امیرجاهد است که با تنظیم‌های سعید هنرمند و امین میرزایی ارائه خواهد شد. مجید حسابی، سعید هنرمند و امین میرزایی نوازندگان این مجموعه هستند.