دور اول نشست‌های تخصصی دفتر پژوهش و انتشارات اداره کل هنرهای ‌نمایشی با موضوع «تعامل یا تقابل کارگردان با نمایشنامه‌نویس در اجرا» امروز با حضور محمد چرم‌شیر و آرش دادگر از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در تالار مشاهیر مجموعه‌ تئاتر شهر برگزار می‌شود.  ورود به این نشست برای علاقه‌مندان آزاد است و در انتها گفت‌وگویی بین مخاطبان و کارشناسان، حول عنوان ذکر شده انجام خواهد شد.

 بیست و ششمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان ایران به دبیری رضوان صادق‌زاده و با شعار «نرسیده به درخت، دو قدم مانده به گل» از ۳۰ مرداد تا سوم شهریور در ایلام برگزار می‌شود. در این دوره ۱۳۱۱ هنرمند از ۳۱ استان با ۵۸۰۱ اثر شرکت کرده‌اند. این تعداد از شرکت کننده در جشنواره، رکوردی تازه از مشارکت‌کنندگان در جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان ثبت کرده است.

 نمایشگاه انفرادی میکس مدیا ناصر شاکری با عنوان «چهل دَرزِن» در گالری دنا برگزار می‌شود. آثار او اعم از طراحی گرافیک، عکس، اینستالیشن و میکس مدیا تاکنون در نمایشگاه‌های مختلفی در در داخل و خارج از ایران به نمایش درآمده‌اند. نمایشگاه این هنرمند روز جمعه ۱۸ مرداد افتتاح می‌شود و تا ۲۵ مرداد ادامه دارد. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به نشانی خیابان سپهبد قرنی، بالاتر از چهارراه طالقانی، کوچه سوسن مراجعه کنند.

 سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ٢٨ مرداد تا ۴ شهریور ٩٨ به دبیرى علیرضا تابش در شهر تاریخی اصفهان برگزار می‌شود. دراین دوره کارگاه‌های تخصصى آموزش سینما براى کودکان و بزرگسالان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این کارگاه‌ها ثبت نام کنند. ١٥ کارگاه‌ در بخش ملى و با استادان ایرانى برگزار می‌شود که از این تعداد، ٤ کارگاه برای کودکان و نوجوانان و ١١ کارگاه نیز برای سینماگران و علاقه‌مندان به سینما برگزار خواهد شد.