شهرام رضایی، کارتونیست روز دوشنبه ۱۴ مرداد ماه بر اثر یک سانحه تصادف و در سن ۴۱ سالگی درگذشت.رضایی، طراح، نقاش و کارتونیست اهل اردبیل در دوران زندگی حرفه‌ای خود بیش از ۱۰۰ جایزه ملی و بین‌المللی دریافت کرده بود. رضایی معلم آموزش و پرورش بود و در دانشگاه نیز رشته طراحی و تصویرسازی را تدریس می‌کرد.  رضایی سال ۹۶، جایزه دوم جشنواره بین‌المللی «آیدین‌دوغان» را به دست آورد.

 جابر قاسمعلی فیلم‌نامه‌نویس می‌گوید: سینمای امروز تهیه‌کننده‌سالار و سرمایه‌گذارسالار شده و سرمایه‌گذار تعیین می‌کند چه فیلمی در سینما ساخته شود. در چنین شرایطی فیلم‌نامه‌نویسان به در بسته می‌خورند و سینمای ما یک رویکرد انحصاری پیدا کرده است. اوگفت: در حال حاضر غالب فیلم‌های ما به سمت «کمدی» می‌روند و این موضوع هم به واسطه این است که سینمای ما تهیه‌کننده‌سالار شده و حتی با اغماض می‌گویم سرمایه‌گذارسالار شده است. می‌گویند ما مشکل فیلم‌نامه داریم، اما اصلا این‌طور نیست، بلکه ما یک مشکل داریم و آن هم تامین سرمایه است. وقتی تامین سرمایه به‌راحتی امکان‌پذیر نیست، قاعدتا آن کسی که با پول وارد سینما شده، تصمیم می‌گیرد چه چیزی ساخته شود.

 فراخوان ششمین جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی منتشر شد. علاقه‌مندان و فعالان ترویج کتابخوانی می‌توانند گزارش‌ها و مستندات فعالیت‌های‌شان در زمینه ترویج کتابخوانی را به همراه تکمیل فرم‌ها تا پایان وقت اداری ۱۵شهریور به دبیرخانه «ششمین جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی» ارسال کنند. بر اساس این فراخوان شبکه گروه‌های ترویج کتابخوانی با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر دارد، افراد، گروه‌ها، تشکل‌های مردمی و نهادهای غیردولتی دارای فعالیت‌های موثر و نوآورانه در زمینه ترویج کتابخوانی را انتخاب و معرفی کند. بنا به تعریف، مروج کتابخوانی کسی است که با طراحی و اجرای فعالیت‌های مستمر، کتابخوانی را گسترش می‌دهد. همچنین ترویج کتابخوانی شامل فعالیت‌هایی است که به افزایش، گسترش و استمرار کتابخوانی در میان مردم می‌انجامد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاع بیشتر و همچنین دسترسی به فرم‌های ثبت‌نام می‌توانند به وب‌سایت‌های شبکه ترویج کتابخوانی و تقدیر از مروجان کتابخوانی به نشانی ‌ www.moravejan.ir مراجعه کنند.