میترا حجار به زودی با نمایش «امشب اینجا» به کارگردانی مژگان خالقی در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود. «امشب اینجا» که اثری اجتماعی به نویسندگی و کارگردانی مژگان خالقی است با دراماتورژی محمد چرمشیر در مراحل پایانی تولید قرار دارد و قرار است میترا حجار در این نمایش به ایفای نقش بپردازد. این نمایش دومین حضور میترا حجار روی صحنه تئاتر در سال ۹۸ محسوب می‌شود. او همچنین سال گذشته در نمایشی به کارگردانی هادی مرزبان در تماشاخانه سنگلج بازی کرد. «امشب اینجا» از ۲۲ شهریور در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

برنامه سینمایی «اکران» از جمعه ۲۲ شهریورماه با اجرای لاله صبوری و تهیه‌کنندگی و کارگردانی روزبه رحیم‌نژاد، پخش خود را آغاز خواهد کرد. لاله صبوری پیش از این به‌عنوان بازیگر طنز در بین اهالی هنر و مردم شناخته شده و با چهره‌‌ای متفاوت وارد عرصه اجرای برنامه سینمایی شده است. فصل اول مجله سینمایی «اکران» در بخش‌های مختلفی همچون گفت‌وگو با بازیگران، کارگردانان، پشت صحنه فیلم‌ها، اکران‌های مردمی و نقد و بررسی فیلم‌های ایرانی و خارجی، هر جمعه ساعت ۲۲ به‌صورت اینترنتی پخش می‌شود.

 سالانه عکس گالری مژده از فردا جمعه با ارائه آثار ۷۴هنرمند افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان مطرحی چون عباس کیارستمی، بهمن جلالی، مهدی سحابی، پیمان هوشمندزاده، آرمان استپانیان و افشین شاهرودی به نمایش درخواهد آمد. سالانه عکس گالری مژده از ساعت ۱۶ تا ۲۰ فردا در گالری مژده واقع در سعادت‌آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم شرقی، پلاک ۲۷ افتتاح می‌شود و تا ۱۵ شهریور ماه به غیر از شنبه‌ها، هر روز امکان بازدید وجود دارد.

 کانون تئاتر دینی اداره کل هنرهای نمایشی در دهه اول ماه محرم اقدام به برگزاری ۱۰ مجلس شبیه‌خوانی در محوطه مجموعه تئاتر شهر می‌کند. این ۱۰ مجلس که از شب اول محرم ۱۴۴۱ (یکشنبه ۱۰شهریور) تا شب دهم محرم (سه‌شنبه ۱۹ شهریور) بعد از اذان مغرب و عشا در محوطه مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود عبارتند از: مجلس شاه چراغ، مجلس مسلم(ع)، مجلس وهب نصرانی، مجلس دو طفلان مسلم، مجلس حربن یزید ریاحی، مجلس حضرت علی‌اکبر(ع)، مجلس حضرت قاسم(ع)، مجلس حضرت ابوالفضل(ع)، مجلس امام حسین(ع)، مجلس بازار شام و وفات حضرت رقیه(ع). محوطه مجموعه تئاتر شهر از ۱۰ شهریور ۹۸ مصادف با اول محرم ۱۴۴۱ میزبان ۱۰ مجلس شبیه‌خوانی فوق با معین‌البکایی احمد عزیزی خواهد بود.

 دادستان تهران درباره ممنوع‌الخروجی پگاه آهنگرانی و پرونده مهناز افشار توضیح داد. به گزارش خبرگزاری برنا، علی القاصی در جمع خبرنگاران درباره ممنوع‌الخروجی پگاه آهنگرانی بازیگر سینما گفت: این فرد به‌دلایل اتهام امنیتی و جرم عمومی ممنوع‌الخروج شده است. القاصی همچنین درباره آخرین وضعیت پرونده مهناز افشار گفت: این فرد خارج از کشور است و چند شاکی دارد و پرونده‌اش براساس شکایت شکات مفتوح و در حال رسیدگی است و هنوز تصمیمی در مورد آن گرفته نشده است.

 نمایشگاه آثار دو هنرمند جوان هنر خوشنویسی؛ بهادر پگاه و ابوالفضل خزایی با رویکرد «تجلیل از هنر کلاسیک ایران» فردا جمعه در گالری آرتیبشین افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه ۳۵ اثر کلاسیک خوشنویسی مشتمل بر ۲۱اثر به قلم بهادر پگاه و ۱۴ اثر به قلم ابوالفضل خزایی به نمایش گذاشته می‌شود.  نمایشگاه «تجلیل از هنر کلاسیک ایران» تا تاریخ ۱۷ شهریور نیز ادامه خواهد داشت.

 مهرداد صدیقیان به جمع بازیگران «لامینور» تازه‌ترین فیلم داریوش مهرجویی اضافه شد تا برای اولین‌بار حضور در برابر کارگردان موج نوی سینمای ایران را تجربه کند. پیش از این حضور علی نصیریان، سیامک انصاری و پردیس احمدیه در این فیلم قطعی شده بود. «لامینور» به کارگردانی داریوش مهرجویی با طراحی گریم عبدالله اسکندری و مدیریت فیلمبرداری بهرام بدخشانی با نویسندگی مشترک وحیده محمدی‌فر و داریوش مهرجویی به تهیه‌کنندگی رضا درمیشیان جلوی دوربین خواهد رفت.