نمایش «آواز قو» اثر آنتوان چخوف به کارگردانی پریزاد سیف از ۱۰ شهریور در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود. سعید پورصمیمی و پریزاد سیف بازیگران این اثر نمایشی هستند.

 هفته سینمای تجربه‌گرای معاصر ایران که از هفته گذشته در خانه هنرمندان ایران در حال برگزاری است تا فردا یکشنبه دهم شهریور ماه در خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان این حوزه است. این رویداد امروز و فردا از ساعت پنج عصر در سالن شهناز ادامه پیدا می‌کند.

 آثار نقاشی ستایش ناصرآبادی هنرمند اوتیسمی که با الهام از عروسک‌هایش خلق شده‌اند در نمایشگاهی با عنوان «من ستایش هستم» از روز گذشته در گالری کاما به نمایش درآمده است. این نمایشگاه تا ۱۳ شهریور برپاست و در آن ۱۶ تابلوی نقاشی با تکنیک اکریلیک به نمایش در می‌آید.

 فیلم مستند «در جست‌وجوی فریده» که پیش از این به‌عنوان نماینده ایران در اسکار ۲۰۲۰ معرفی شده است، در جشنواره فیلم «زنان هرات» به‌عنوان بهترین فیلم مستند انتخاب شد. این جشنواره در کابل پایتخت افغانستان برگزار می‌شود.

 براساس نظر سنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما بیش از ۶۵ درصد مردم در سراسر کشور مسابقه استعدادیابی «عصر جدید» را تماشا و ۹۴ درصد از آنان در این برنامه رای داده بوده‌اند.  این نظرسنجی از نمونه‎‌ای با جمعیت ۸۱۸ نفر از افراد بیش از ۱۵سال در تهران و ۳۲ شهر دارای مرکز صداوسیما انجام شده است. زنان با آمار ۵/ ۶۷ درصد و مردان با آمار ۹/ ۶۲ درصد بیننده این برنامه بوده‌اند.

 فیلم «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی در اولین حضور بین‌المللی خود در بخش «Thrill» جشنواره بین‌المللی فیلم لندن به روی پرده می‌رود. در بخش رقابتی مستند نیز فیلم «کودتای ۵۳» به کارگردانی تقی امیرانی نماینده سینمای ایران خواهد بود. این مستند ۱۱۸ دقیقه‌ای روایتی است از کودتای سال ۱۹۵۳ که با هدایت سرویس‌های جاسوسی انگلیس و آمریکا به براندازی دکتر محمد مصدق نخست‌وزیر دموکرات ایران انجامید. در بخش فیلم‌های کوتاه جشنواره لندن نیز «گسل» به کارگردانی سهیل امیرشریفی از ایران به روی پرده می‌رود.