همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزای سید و سالارشهیدان، نمایش فیلم‌های کمدی در سینماهای کشور به مدت ۱۰ روز متوقف می‌شود. به گفته سخنگوی شورای صنفی نمایش، پس از پایان دهه نخست محرم، وضعیت نمایش فیلم‌های کمدی به حالت سابق باز می‌گردد؛اما مجددا در دهه آخر صفر به مناسبت اربعین حسینی، وفات پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا (ع)، پخش فیلم‌های کمدی و طنز در سینماهای کشور متوقف خواهد شد.

 نمایش «غریبه شام» به نویسندگی حسین فدایی‌حسین و کارگردانی کوروش زارعی از فردا ۱۲ شهریور هرشب ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه می‌رود. این نمایش به زندگی و شهادت حضرت رقیه(س) می‌پردازد.

 نمایشگاهی از تلفیق گرافیک، تبلیغات و رسانه در دهه‌های ۳۰ تا ۵۰ از ۲۲ تا ۲۷ شهریور در گالری دنا برگزار می‌شود. در این نمایشگاه که نگاهی پژوهشی به تاریخ گرافیک و سرآغاز تبلیغات در ایران دارد، تعدادی آگهی‌های اصل آن دوره به نمایش گذاشته می‌شود.

  فیلم سینمایی «عرق سرد» از امروز در مراکز عرضه آثار شبکه نمایش خانگی در دسترس عموم قرار گرفته است. باران کوثری و امیر جدیدی بایگران این فیلم هستند. فیلم درباره افروز اردستانی (باران کوثری) کاپیتان تیم ملی فوتسال زنان ایران است. با گلزنی افروز تیم ملی برای اولین بار به فینال بازی‌های آسیایی راه پیدا می‌کند و عازم مالزی می‌شود، در فرودگاه افروز متوجه می‌شود که توسط شوهرش ممنوع‌الخروج شده‌است.

 هاتف علیمردانی فیلم سینمایی «ستاره‌بازی» را به تهیه‌کنندگی علی سرتیپی می‌سازد. او متن این فیلم‌نامه را نیز خودش نوشته و به تازگی توانسته است پروانه ساخت بگیرد. همزمان با او حمیدرضا قربانی که دستیار اول اصغر فرهادی در دو فیلم «جدایی» و «درباره الی» بود نیز پروانه ساخت «مغر استخوان» را به تهیه کنندگی حسین پور محمدی و نویسندگی علی زرنگار دریافت کرده است.