مراسمی برای بزرگداشت مهدی اخوان‌ثالث در خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود. این مراسم با سخنرانی محمد بقایی‌ماکان، اصغر دادبه، قدمعلی سرامی، اردشیر خورشیدیان، بهرام پروین‌گنابادی، بهادر باقری و زردشت و مزدک اخوان ثالث جمعه، پانزدهم شهریور ساعت ۱۷ در تالار جلیل شهناز خانه هنرمندان برگزار خواهد شد. در مراسم بزرگداشت اخوان که با همکاری انجمن فرهنگی افراز و انتشارات زمستان برپا می‌شود، فرنگیس طوسی، نسرین ارمکان، زینب دریس‌محافی، چیستا سلامتی و فرزانه زمانی نیز حضور خواهند داشت.

 هدیه تهرانی پس از ۸ سال در سریالی برای پخش در شبکه نمایش خانگی بازی خواهد کرد. «هم‌گناه» سریالی به کارگردانی مصطفی کیایی است که فیلمنامه آن را محسن کیایی و علی کوچکی نگاشته‌اند. بازیگران «هم‌گناه» به زودی مقابل دوربین مصطفی کیایی قرار می‌گیرند و تولید این سریال ۲۴ قسمتی را آغاز خواهند کرد. مهدی پاکدل، شاهرخ فروتنیان، افسانه چهره آزاد، پدرام شریفی، روشنک گرامی، احسان کرمی، حسین امیدی، سوگل خلیق و مارال بنی‌آدم از بازیگران این سریال هستند.

 فیلم سینمایی «شاه‌کش» از چهارشنبه ۲۷ شهریورماه در سینماها اکران می‌شود. در خلاصه داستان  این درام معمایی- اجتماعی آمده‌است: «گوزنِ قرمز از پشتِ صخره یخ‌زده، نگاهی به مردِ شکارچی که سیگاری دود می‌کند می‌اندازد. گرگ، مچاله از سرما سرفه‌ای می‌کند. گوزنِ قرمز: می‌خواد چی کار کنه؟ گرگ: نمیدونه می‌خواد چی کار کنه. گوزنِ قرمز: اینا که نمی‌دونن می‌خوان چی کار کنن خطرناک‌ترن... من برمی‌گردم!» مهناز افشار، هادی حجازی‌فر، فرید سجادی‌حسینی، مهدی کوشکی، علیرضا کمالی، پیمان مقدمی و مجید صالحی بازیگران «شاه‌کش» هستند.

 نمایش‌های «آواز قو» به کارگردانی پریزاد سیف و با بازی سعید پورصمیمی و پریزاد سیف در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است. این اثر که نوشته آنتوان چخوف است، داستان بازیگر قدیمی تئاتر را روایت می‌کند که بعد از اجرای نمایش در اتاق گریم اتفاقی خوابش می‌برد و با سوفلور که شب‌ها به‌صورت مخفیانه آنجا می‌خوابیده رو‌به‌رو می‌شود و خاطرات مشترکشان روی صحنه تئاتر را مرور می‌کنند و... نمایش «آواز قو» تا ۱۳ مهر هر شب در سالن ناظرزاده کرمانی در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

 محمدرضا علیمردانی بازیگر و صداپیشه که مردم بیشتر با صدای او در مجموعه «دیرین دیرین» و «حیات وحش» آشنایند بعد از انتشار چند تک‌آهنگ سرانجام اولین آلبوم رسمی خود را با عنوان «به من فرار کن» در دسترس مخاطبان قرار داد. در این اثر که به سبک پاپ پیش روی مخاطبان قرار گرفته از  قطعاتی از سروده‌های چندین ترانه‌سرا از جمله روزبه بمانی، حامد عسکری و حسین غیاثی بهره گرفته شده است. علیمردانی پیش از این تیتراژ مجموعه‌های انقلاب زیبا، جهل مرکب، نهنگ عنبر ۲(جان من و جان تو) و ساخت ایران ۲ ، جشن رمضان(خانه‌ات میهمانم) را خوانده‌ است.

 پنجمین نمایشگاه «به روایت‌نسخه‌خوانان» در هفته سوم شهریورماه در خانه‌ هنرمندان ایران برپاست. این نمایشگاه مجموعه‌ای از هفتاد تصویر شبیه‌نامه دست‌نویس و گزیده شده از مجموعه‌های مهم شبیه‌نامه دوره قاجار است که با پژوهش و جست‌ وجوی چندین‌ساله رضا کوچک‌زاده کارگردان و پژوهشگر هنرهای نمایشی انتخاب شده و برای نمایش به شکل پوستر درآمده‌است. علاقه‌مندان به شبیه‌خوانی، هنرهای‌نمایشی و مردمی می‌توانند روزهای ۱۵ تا ۲۶ شهریورماه از ساعت ۱۴ تا ۲۱ در گالری‌های ممیز و زمستان خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان ایرانشهر، پارک هنرمندان تماشاگر این آثار باشند.