انتقاد  از مراودات مالی در سینما

بازیگر سریال محرمی «مرضیه» که به گفته کارگردانش بخش‌هایی از داستان آن به فساد اقتصادی و پولشویی ارتباط دارد، در پاسخ به اینکه تلویزیون چقدر می‌تواند در زمینه مبارزه با ورود پول‌های کثیف به عرصه هنر تاثیرگذار باشد، گفت: خیلی می‌تواند تأثیر داشته باشد. تلویزیون خودش دستش در کار است وگرنه حتما پرس و جو می‌کرد تا ببیند تهیه‌کننده‌ای که دستمزد یک میلیاردی به بازیگرش می‌دهد از کجا آورده است؟

ارجمند با انتقاد از اظهارات برخی فیلمسازان در زمینه استفاده از پول‌های مشکوک در سینما و تلویزیون نیز اظهار کرد: کارگردانی که می‌نشیند و می‌گوید به من ربطی ندارد پولی که به من می‌دهند از کجا آمده است، در واقع مرده‌شور است. انگار برایش تفاوتی ندارد که مرده چه کسی باشد. تلویزیون اتفاقا باید یقه فلان تهیه‌کننده را بگیرد و بپرسد که از کجا بودجه آورده‌اید؟ چه آثاری که در تلویزیون پخش می‌شود و چه آنها که بیرون از تلویزیون تولید می‌شوند همه آدم‌هایی هستند که با تلویزیون هم همکاری دارند. تلویزیون و ارشاد در این زمینه مسوول هستند. این چیزها تمام نمی‌شود تا زمانی که انسان زنده است این مسائل هم وجود دارد.

وی در این گفت‌وگو به طرح وزارت ارشاد برای ادغام موسسه هنرمندان پیشکسوت با بنیاد رودکی نیز انتقاد کرد و در جمع اهالی رسانه گفت: واقعا چرا باید چنین کاری انجام شود؟ چرا باید زیرمجموعه بنیاد شویم؟ رودکی خودش را هم نمی‌تواند اداره کند. دلیلش را که نمی‌دانم، اما احتمالا برای یک نفر یک شغلی در نظر گرفته‌اند.

مجموعه مرضیه در ۱۵ قسمت از شنبه ۲۳ شهریور ماه از شبکه دو سیما به روی آنتن خواهد رفت و یک ملودرام خانوادگی پیرامون مساله مهم انتخاب است. مرضیه در تعارض کار و مذهب مجبور به انتخاب می‌شود. انتخاب این مسیر اتفاقات جدیدی را برایش رقم می‌زند و... داریوش ارجمند، گوهر خیراندیش، ماه چهره خلیلی، مجید مظفری، پژمان بازغی، امیرحسین صدیق، علی اوجی و... بازیگرانی هستند که در این مجموعه به ایفای نقش می‌پردازند.