رای 62 درصدی مردم به «عصر جدید»

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرکز تحقیقات صداوسیما در نظرسنجی مرداد امسال با اعلام میزان برنامه‌های پربیننده هر شبکه، آمار بیننده‌های تلویزیون را در دومین ماه تابستان ۳/ ۸۰ درصد اعلام و ۱۰ برنامه پرمخاطب سیما را معرفی کرد. عصر جدید از شبکه سه، منتخب دورهمی و کودک‌شو از شبکه نسیم، مستند حیات‌وحش از شبکه مستند، سمت‌خدا از شبکه سه، به خانه برمی‌گردیم از شبکه پنج، وقتشه از شبکه نسیم، دستپخت از شبکه یک و ویتامین‌خ و خانه ما از شبکه نسیم ۱۰ برنامه پرمخاطب سیما هستند.

براساس این نظرسنجی ۶/ ۷۰ درصد پاسخگویان بیننده حداقل یکی از برنامه‌های در حال پخش سیما بوده‌اند که براساس آن زنان با آمار ۷۳ درصد، بیش از مردان (۹/ ۶۷ درصد) به تماشای تلویزیون نشسته‌اند.در این نظرسنجی با جامعه آماری افراد ۱۲سال و بالاتر در تهران و ۳۲ شهر دارای مرکز صداوسیما ۳/ ۸۰ درصد پاسخگویان بیننده برنامه‌های سیمای جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند. این آمار شامل همه برنامه‌های سیما در قالب‌های فیلم و سریال، مسابقه، سخنرانی، گفت‌وگو، برنامه‌های ورزشی و اخبار بوده است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.در شبکه یک سیما از 10 برنامه بررسی شده میزان بیننده برنامه «دستپخت» با 4/ 18 درصد بیش از برنامه‌های دیگر این شبکه بوده است و 2/ 83درصد بینندگان دستپخت در حد زیاد از این برنامه رضایت داشته‌اند.

برنامه‌های سیمای خانواده با ۳/ ۱۳ درصد، پایش با ۱/ ۱۲ درصد و صبح بخیر ایران با ۸/ ۱۱درصد در رتبه‌های بعدی این فهرست از نظر میزان بیننده بوده‌اند.در شبکه دو نیز که شبکه‌ای با رویکرد خانواده است برنامه «مسابقه محله» بیشتر از ۹ برنامه دیگر این شبکه بیننده داشته است. این مسابقه با ۸/ ۱۱ درصد رتبه اول و برنامه‌های هزار راه نرفته با ۳/ ۹ درصد، زنده باد زندگی با ۷/ ۸ درصد و ورزش از نگاه دو با ۴/ ۶ درصد نظر بینندگان این شبکه را جلب کرده است.از ۹ برنامه شبکه سه نیز برنامه عصر جدید با ۴/ ۶۲ درصد بیشترین بیننده را به خود اختصاص داده و میزان رضایت از برنامه عصر جدید نیز در این بازه یک‌ماهه ۶/ ۸۸ درصد و در حد زیاد بوده است.شبکه نسیم در میان ۷ برنامه بررسی شده بالاترین میزان مخاطب را در برنامه دورهمی‌ با ۴۹ درصد بیننده داشته و برنامه‌های «کودک‌شو» با ۴/ ۳۹ درصد، «وقتشه» با ۷/ ۱۸درصد و ویتامین خ با ۱۶ درصد بیننده در رتبه‌های بعدی هستند.