نمایشگاه مجسمه‌نگاری حسین عصمتی و مینا صدری روز گذشته در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران افتتاح شد و تا ۲۵ شهریور دایر است. در این نمایشگاه آثار مجسمه‌نگاری شامل ۱۴ مجسمه برنز و ۳۵ تابلو طراحی روی مقوا و کاغذ، که از پیش‌طرح‌های مجسمه‌های برنز است، به نمایش گذاشته شده است. در میانه برگزاری این نمایشگاه به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت امام حسین (ع) خانه هنرمندان ایران از ۱۶ تا ۱۹ شهریور تعطیل است. در مدت سه روزه تعطیلی خانه هنرمندان، مجالس تعزیه هر روز از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در فضای باز این مجموعه برگزار می‌شود.

 کتاب «دفتر تقلید ۴» مجالس سیاه‌بازی «بخشش» و «پریزاد» به روایت سعدی افشار به چاپ رسید. این کتاب به کوشش مهدی صفاری‌نژاد، رضا رضامندی و کوروش جهانشاهی به ضمیمه تصویر در هزار نسخه و با قیمت ۱۵هزار تومان توسط انتشارات نمایش نشر یافته است.

 فیلم «پسر- مادر» ساخته مهناز محمدی به بخش دیسکاوری جشنواره تورنتو (TIFF) راه یافت تا تنها نماینده سینمای ایران در بخش آثار بلند داستانی این جشنواره باشد. این فیلم که نخستین اثر داستانی بلند مهناز محمدی به‌شمار می‌رود، روایتگر زندگی مادر تنهایی است که با دو فرزند خود زندگی می‌کند. مشکلات عدیده مالی و متزلزل بودن موقعیت کاری، او را ناگزیر می‌کند به ازدواج پیشنهاد شده فکر کند و میان تامین امنیت و جدایی از فرزند پسر دوازده ساله‌اش تصمیم بگیرد.

 حمید نعمت‌الله با دعوت از لیلا حاتمی و امین حیایی ششمین فیلم خود به نام «قاتل و وحشی» را کلید زد تا آماده حضور در جشنواره فیلم فجر شود. فیلم تازه حمید نعمت‌الله در ژانر جنایی ساخته می‌شود و فیلمی متفاوت در کارنامه این کارگردان است.