ورود فیلم‌های جدید به گیشه

به همین دلیل شاید تغییر فیلم‌ها یکی از ضروری‌‌ترین کارهایی است که باید در وضعیت فعلی انجام شود.البته با پایان فصل تابستان و آغاز پاییز و بازگشایی مدارس به‌نظر می‌رسد فروش فیلم‌ها در هفته‌های آینده با ورود چهار فیلم جدید هم چنین وضعیتی را تجربه کند و اتفاق مهمی شکل نگیرد. حتی بسیاری از کارشناسان معتقدند فروش در ماه مهر به پایین‌ترین رقم برسد. واکاوی فیلم‌هایی که در این محدوده زمانی اکران شده‌اند هم گواهی بر این ادعا هستند؛ چراکه به‌نظر می‌رسد هیچ‌کدام از این چهار فیلم پتانسیل جذب دور از تصور مخاطب یا شکستن رکود را نداشته باشند.اگرچه در میان این چهار فیلم نام کارگردانانی دیده می‌شود که پیش از این توانسته‌اند بازار سینما را غافلگیر کنند و کارهایشان به فروش غافلگیر کننده‌ای برسد.

با این حال  بنا به تصویب شورای صنفی نمایش از چهارشنبه ۲۷ شهریور اکران فیلم‌های سینمایی «شاه‌کش» وحید امیرخانی در گروه آستارا به جای «برمودا»، «مردی بدون سایه» علیرضا رئیسیان در گروه فرهنگ به‌جای «صدای منو می‌شنوی؟»، «کلوب همسران» مهدی صباغ‌زاده در گروه ایران به‌جای «چاقی» و «کروکودیل» به کارگردانی مسعود تکاور در سرگروه آزادی به‌جای «قصر شیرین» آغاز می‌شود و فیلم‌های تعویض شده در سرگروه‌ها همچنان در زیرگروه‌ها نمایش خواهند داشت. نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که سه فیلم جدید با محدودیت سنی اکران روبه‌رو هستند و باید منتظر ماند و دید آیا این فیلم‌ها می‌توانند به دوره رکود پایان دهند یا نه؟

شاه کش

شاه‌کُش فیلمی به نویسندگی و کارگردانی وحید امیرخانی و تهیه‌کنندگی عباس نادران است. وحید امیرخانی که پیش از این فیلم کمدی‌ «فی‌مدت معلوم» را کارگردانی کرد، این‌بار سراغ یک درام معمایی- اجتماعی رفته ‌است. مهناز افشار و هادی حجازی‌فر نقش‌های اصلی «شاه‌کُش» را برعهده دارند. در خلاصه داستان «شاه‌کُش» آمده‌است: «گوزن قرمز از پشت صخره یخ‌زده، نگاهی به مرد شکارچی که سیگاری دود می‌کند می‌اندازد. گرگ، مچاله از سرما سرفه‌ای می‌کند. گوزن قرمز: می‌خواد چی کار کنه؟ گرگ: نمی‌دونه می‌خواد چی کار کنه. گوزن قرمز: اینا که نمی‌دونن می‌خوان چی کار کنن خطرناک‌ترن... من برمی‌گردم!»

مردی بدون سایه

مردی بدون سایه، فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی علیرضا رئیسیان محصول سال ۱۳۹۷ است. این فیلم که در ایران و اسپانیا فیلمبرداری شده، سومین فیلم از سه‌گانه رئیسیان پس از «چهل سالگی» و «دوران عاشقی» محسوب می‌شود.«مردی بدون سایه» که نخستین‌بار در سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد به روابط عاطفی و زناشویی انسان معاصر می‌پردازد و نگاه ویژه‌ای به مشکلات اجتماعی این روزهای جامعه دارد.   این فیلم در بیش از ۱۰ لوکیشن در این کشور مقابل دوربین رفته و مالاگا، ماربیا و الخضیرا از جمله شهرهایی بودند که صحنه‌های آخرین فیلم از سه‌گانه عاشقانه رئیسیان در آنها تصویربرداری شده است و پس از پایان سکانس‌های اسپانیا، فیلمبرداری در ایران و در ۲۵ لوکیشن مختلف در تهران و حومه انجام شد.  لیلا حاتمی، علی مصفا، فرهاد اصلانی، امیر آقایی، گوهر خیراندیش و نادر فلاح از بازیگران این فیلم هستند.

کلوب همسران

«کلوب همسران» به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده، داستان سه مرد متمول را روایت می‌کند که برای فرار از دست همسرانشان به همراه یک خواننده زیرزمینی پاپ به جزیره کیش متواری شده و نقشه ربوده شدن خود را می‌کشند؛ غافل از آنکه ماجراهای پر پیچ و خم درانتظارشان است. محمدرضا شریفی‌نیا، میترا حجار، شقایق فراهانی، محمدرضا هدایتی، علی انصاریان، بیژن بنفشه‌خواه، سمیرا حسن‌پور، رضا بنفشه‌خواه وگوهر خیراندیش بازیگران اصلی این فیلم کمدی-خانوادگی هستند. «کلوب همسران» بیست و دومین فیلم کارنامه سینمایی مهدی صباغ‌زاده است و با سرمایه‌گذاری علی سرتیپی، اسماعیل رضایی و حمیدرضا جبینی (گلرنگ‌رسانه) تولید شده است. فیلم‌نامه این فیلم را مهدی صباغ‌زاده و آرش قادری به صورت مشترک نوشته‌اند.

کروکودیل

فیلم سینمایی کروکودیل به کارگردانی مسعود تکاور فضایی حادثه‌ای دارد و درباره چند جوان است که می‌خواهند از مسیری سریع اما پر خطر، همه چیز را یک‌شبه به‌‌دست بیاورند، اما... در «کروکودیل» که مضمونی پلیسی و اکشن دارد، کوروش تهامی، اندیشه فولادوند، الهه حصاری، حسین مهری، رضا یزدانی، علیرضا مهران، رامین پرچمی، افسانه چهره‌آزاد و رامتین خداپناهی به ایفای نقش پرداخته‌اند. پخش «کروکودیل» برعهده دفتر رسانه فیلمسازان با مدیریت حبیب اسماعیلی است.