فیلم سینمایی «۲۳ نفر» ساخته مهدی جعفری شنبه ۶مهر در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به نمایش در می‌آید. این اثر سینمایی روایت گروهی از رزمندگان نوجوان ایرانی اسـت کـه در جریان جنگ ایران و عــراق در سال ۱۳۶۱ بــه اسارت نیروهای عراقی درآمدند. مهدی جعفری پیش از این مستند «۲۳ نفر و آن یک نفر» را تولید کرده بود که جزو اولین آثار در معرفی نوجوانان حاضر در جنگ بود. اعضای کتابخانه ملی ایران برای تماشای این فیلم می‌توانند شنبه از ساعت ۹ تا ۱۱:۳۰ برای دریافت بلیت رایگان به نماینده روابط عمومی سازمان مستقر در محوطه آبنمای کتابخانه ملی مراجعه کنند.

 نمایش «خرس» به نویسندگی آنتون چخوف با کارگردانی محمد پاکدل‌جوان در مجموعه نمایشی «دیوار چهارم» روی صحنه است. در این اثر نمایشی که به زبان انگلیسی اجرا می‌شود، محمد پاکدل‌جوان، روشنک رضایی‌مهر و آیت نتاج به ایفای نقش می‌پردازند.  «خرس» داستان ملاکی مجرد، میانسال و زن‌گریز است که به واسطه تجربیات گذشته‌ خود برای وصول طلبش به خانه زنی بیوه و تارک دنیا می‌رود و این دو در روند نمایش با تجربیاتی کاملا متضاد با شرایط روحی و روانی‌شان مواجه می‌شوند. نمایش «خرس» هر روز در دو سانس ۱۹ و ۲۲:۳۰ در تماشاخانه «دیوار چهارم» به نشانی میدان فلسطین، خیابان طالقانی، بین خیابان سرپرست و فریمان، پلاک ۵۴۴ اجرا می‌شود.

 پویانمایی «گرگم و گله می‌برم» از تولیدات امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش مسابقه جهانی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های انیمیشن پاریس موفق به دریافت جایزه بزرگ شد. این فیلم کوتاه ۸ دقیقه‌ای آخرین ساخته‌ امیر هوشنگ معین است که پیش از این نیز موفق به دریافت جوایز متعددی از جشنواره‌های ملی و بین‌المللی شده است. جشنواره بین‌المللی فیلم‌های انیمیشن پاریس رویدادی رقابتی و شامل بخش‌هایی از جمله بهترین فیلم، دانشجویی، جهانی، مخاطبان و جوانان است که هربخش، جوایز ویژه‌ خود را اعطا کرده است. دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های انیمیشن پاریس از ۲۶ شهریور تا اول مهر ۱۳۹۸ (۱۷ تا ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۹) در فرانسه برگزار شد.