گروه آلمانی شیلر به‌سرپرستی کریستوفر فون دیلن آبان ماه تازه‌ترین کنسرت خود را در ایران برگزار می‌کند. این گروه موسیقی روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۱۶ و ۱۷ آبان تازه‌ترین کنسرت خود را در ایران برپا خواهد کرد. اعضای گروه شیلر قرار است در کنسرت ایران منتخبی از آثار برترشان را به همراه قطعات آلبوم جدیدشان با نام «صبح دم» (MORGENSTUND) به‌صورت اینسترومنتال اجرا کنند. پیش‌فروش بلیت‌های این کنسرت از فردا دوشنبه هشتم مهر آغاز می‌شود.

 آتیلا پسیانی به جمع بازیگران فیلم سینمایی «سلفی با دموکراسی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی عطشانی که از چندی پیش وارد مرحله پیش‌تولید شده، پیوست. «سلفی با دموکراسی» فیلمی درباره جانبازان و شهدای هشت سال دفاع مقدس و داستان آن تقریبا در ادامه داستان فیلم «دموکراسی تو روز روشن» است. پیش از این پولاد کیمیایی و پژمان بازغی نیز به‌عنوان بازیگران این فیلم معرفی شده بودند.

 در اختتامیه بیست و هفتمین دوره جشنواره «ریندنس» لندن، جایزه بهترین فیلم اول به سحر مصیبی برای مستند «صفر تا سکو» رسید. به گزارش «ایسنا» سحر مصیبی، کارگردان این فیلم، در پیغامی ویدئویی از دریافت این جایزه ابراز خشنودی کرد و با اشاره به حضور زنانی که مطالبه‌گرانه بر اهداف خود پافشاری می‌کنند، عنوان کرد که شنیدن قصه‌های زندگی آن‌ها دریچه‌ای جدید بر تلاش‌های خستگی‌ناپذیر این زنان می‌گشاید که او سعی می‌کند در مسیر فیلمسازی خود، به بازگو کردن این قصه‌ها بپردازد، مسیری که در فیلم بعدی خود نیز آن را ادامه خواهد داد. این مستند، درباره زندگی خواهران منصوریان، قهرمانان ووشوی ایران است که پیش از این جایزه بهترین کارگردانی را از جشنواره بین‌المللی فیلم ایتالیا نیز دریافت کرده بود.

 بنابر تصمیم شورای سیاست‌گذاری بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، «حال خوش خواندن» برای دومین‌بار به‌عنوان شعار هفته کتاب انتخاب شد. بر اساس اعلام نظرات اعضای این شورا به ستاد هفته کتاب و همچنین اقبال عمومی به این شعار در دوره پیشین، برای دومین بار «حال خوش خواندن»به‌عنوان شعار این هفته فرهنگی و ملی انتخاب شد. بیست و هفتمین دوره هفته کتاب از ۲۳ تا ۳۰آبان‌ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود. برنامه‌های این هفته با مشارکت سازمان‌ها، نهاد‌ها و تشکل‌های حوزه نشر برگزار خواهد شد.