نمایش «هرملین؛ دیوانه اسکاندیناوی» به نویسندگی و کارگردانی بهزاد وزیری و بازی رابعه اسکویی اجرای خود را از چهارشنبه ۸ آبان در سالن «گلایل» پردیس تئاتر شهرزاد آغاز می‌کند.  این نمایش به داستان زندگی «اریک هرملین» شاعر و فیلسوف می‌پردازد. فرید سجادی حسینی، خسرو احمدی، رضا فیاضی، ندا مقصودی و بیژن افشار از دیگر بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

 ارکستر «دی» به رهبری ناصر رحیمی و سرپرستی مقداد طاهری ساعت ۲۰ روزهای ۱۲ و ۱۳ آبان در تالار رودکی تهران کنسرتی برگزار خواهد کرد. در این اجرا آثار آهنگسازانی چون نینو روتا، انیو موریکونه، کارمین کاپولا، گوران برگویچ و هنری مانچینی نواخته شده و تنظیم جدید قطعات را نیز بهروز دامرودی و مقداد طاهری جعفری بر عهده دارند. حسن فراهانی و علیرضا میرآقا (ترومپت)، امیر حسین محمدیان (فاگوت)، غزاله میرزازاده (پیکولو) و علیرضا حمزه‌لو (ساکسیفون) به‌عنوان سولیست در این کنسرت هنرنمایی می‌کنند.

 بنا به تصویب شورای‌عالی نمایش، روز شنبه چهارم آبان ماه همزمان با شب رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) تمامی سینماها از ساعت ۱۷ در سراسر کشور تعطیل می‌شوند و روز یکشنبه به همین مناسبت تمام روز تعطیل هستند. همچنین روز دوشنبه ششم آبان ماه همزمان با شب شهادت امام رضا(ع) تمامی سینماها از ساعت ۱۷ در سراسر کشور تعطیل می‌شوند و روز هفتم آبان کاملا تعطیل خواهند بود. فعالیت مجدد سینماها از روز چهارشنبه ۸ آبان آغاز می‌شود.