فیلم سینمایی «جانان» به کارگردانی کامران قدکچیان امروز یکشنبه ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران به نمایش در می‌آید و سپس با حضور عوامل نقد و بررسی می‌شود. در خلاصه داستان این فیلم که حس و حال نوستالژی‌های عاشقانه سینمای دهه ‌۶۰ را دارد، آمده است: «جانان روایت عشق و وفاداری است. عشقی ناب از گذشته‌های دور و تلاقی این عاشقانه با داستان عشق دختر و پسری از نسل امروز.» کامران قدکچیان کارگردان، مژگان بیات بازیگر، کورش جاهد کارشناس سینما و جمعی دیگر از عوامل فیلم مهمانان این نشست هستند.

این هفته در بخش مرور پرونده کاری بازیگران، فیلم‌هایی از هیو جکمن در بخش صحنه‌گران (مرور آثار) در شبکه نمایش پخش می‌شود. هیو مایکل جکمن، بازیگر استرالیایی است که بیشتر برای بازی طولانی مدتش در نقش ولورین در سری فیلم‌های «مردان ایکس» شهرت دارد که برای آن رکورد جهانی گینس «طولانی‌ترین حضور در نقش یک ابرقهرمان سینمایی» را دریافت کرد. فیلم‌های «نبرد پولادین»، «حیثیت»، «زندانیان»، «استرالیا»، «کیت و لئوپولد» و «اره ماهی» آثاری هستند که با بازی این بازیگر به ترتیب تا جمعه ۱۷ آبان‌ماه ساعت ۲۱ از شبکه نمایش پخش و ساعت ۳ بامداد و ۸ صبح روز بعد باز پخش می‌شوند.

انجمن نقاشان ایران با همکاری موزه هنرهای معاصر تهران، امروز یکشنبه به مناسبت چهلمین روز درگذشت مسعود عربشاهی، نقاش پیشکسوت مراسم نکوداشتی با حضور و سخنرانی هنرمندان عرصه‌های مختلف هنری از ساعت ۱۶ در سالن ایران فرهنگستان هنر، واقع در خیابان ولیعصر (عج‌) نرسیده به خیابان طالقانی، ورودی شرقی فرهنگستان هنر برگزار می‌کند. همچنین تعدادی از آثار این هنرمند از روز ۱۲ تا ۱۸ آبان در گالری استاد لرزاده موسسه فرهنگی هنری و پژوهشی صبا به نمایش در خواهد آمد.