گرچه «دنیرو» در شاخه بازیگری گلدن گلوب ۲۰۲۰ نامزد نشد، اما به‌عنوان یکی از تهیه‌کنندگان «مرد ایرلندی» نامزد شاخه بهترین فیلم این جوایز است. انتقاد مهم دیگری که اعلام نامزدهای این رویداد به همراه داشت درباره جای خالی زنان در لیست نامزدهای بهترین کارگردانی بود. رسانه‌ها نوشتند در سالی که به‌عنوان یک رکورد در زمینه ساخت فیلم‌های مهم توسط کارگردان‌های زن شناخته می‌شود، اما باز هم گلدن گلوب تمامی پنج نامزد خود در بخش کارگردانی را از بین فیلمساز‌های مرد انتخاب کرد.نادیده گرفتن کارگردان‌های زن در گلدن گلوب قابل توجه است، اما شوکه‌کننده نیست. در ۷۷ سال تاریخ این جوایز فقط پنج زن توانسته‌اند در جمع نامزد‌ها حضور داشته باشند و تنها یک نفر یعنی باربارا استرایسند توانسته این جایزه را در سال ۱۹۸۳ با فیلم ینتل دریافت کند. دو سال پیش گرویگ به پنجمین زنی تبدیل شد که توانست نامزد اسکار برای کارگردانی فیلم «لیدی برد» شود، اما توسط گلدن گلوب نادیده گرفته شد. آلما هارل کارگردان فیلم «پسر عزیز» و فیلمساز‌های دیگر بعد از این ماجرا اعلام کردند که نباید در سیستم جوایز، دنبال عدالت بود. او معتقد است باید برای بخش کارگردانی زنان نیز قسمتی جدا از مردان در نظر گرفته شود. درست مثل جدا کردن بخش بازیگر مرد و بازیگر زن، تا این اتفاق روی ندهد و گرنه شاهد تغییری نخواهیم بود. رئیس انجمن مطبوعات خارجی هالیوود اما می‌گوید این سازمان بر اساس جسنیت رای نمی‌دهد بلکه فیلم‌ها و کیفیت آنها را در نظر خواهد گرفت.

 ناکامان رویداد بزرگ سینمای جهان

از سوی دیگر در این دوره تعداد آثاری که انتظار می‌رفت در فهرست نامزدها جای بگیرند اما نام و نشانی از آنها پیدا نبود هم نسبت به سال‌های گذشته بیشتر بود. فیلم‌هایی همچون «به سوی ستاره‌ها» یا «اد آسترا»، «بخشش»، «آب‌های تیره»، «دانتون ابی»، «هانی بوی»، «فقط رحمت»، «فانوس دریایی»، «پینات باتر فالکون»، «کویین و اسلیم»، «الماس‌های تراش‌نخورده»، «ما» و «امواج» نتوانستند حتی یک نامزدی کسب کنند.همچنین تصور می‌شد آدام سندلر برای «الماس‌های تراش‌نخورده» و مایکل بی. جوردن برای «رحم عادلانه» و پل والتر هاوزر برای «ریچارد جول» نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر بشوند و جیمی فاکس به خاطر «رحم عادلانه» و تایکا وایتیتی برای «جوجو خرگوش» در بخش بهترین بازیگر مرد مکمل شانس داشته باشند ولی این اتفاق نیفتاد.در همین رابطه خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کردند فیلم‌های «شیادان» و «فورد در برابر فراری» در بخش بهترین فیلم حضور پیدا کنند، اما این‌گونه نشد. علاوه‌بر این فیلم‌های مطرح «بامب‌شل» و «زنان کوچک» هم نتوانستند در بخش‌های بهترین فیلم، کارگردان و فیلمنامه نامزدی کسب کنند و با وجود اینکه شارلیز ترون و مارگو رابی برای «بامب‌شل» نامزد شدند، دیگر بازیگر فیلم یعنی نیکول کیدمن نامزد نشد. البته او در بخش تلویزیونی توانست در «دروغ‌های بزرگ کوچک» نامزد شود.  در بخش تلویزیون نیز سریال‌هایی که با تعجب خیلی‌ها نتوانستند نامزدی کسب کنند شامل «شادی»، «جای خوب»، «داستان ندیمه»، «نارنجی سیاه جدید است»، «PEN ۱۵»، «سیلیکون ولی»، «این ما هستیم»، «ویپ»، «واچ‌من»، «وقتی ما را می‌بینند» و «کیمی اشمیت شکست‌ناپذیر» بودند. «بازی تاج‌وتخت» و «عروسک روسی» هم هر یک فقط یک نامزدی کسب کردند. مراسم اعطای جوایز گلدن‌گلوب در ششم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۶ دی‌ماه) برگزار می‌شود.


فهرست نامزدهای جوایز گلدن گلوب در بخش سینما

بهترین فیلم: «۱۹۱۷» ، «ایرلندی»، «داستان ازدواج»، «جوکر» و «دو پاپ»

بهترین فیلم کمدی یا موزیکال: «دولمایت اسم من است»، «جوجو خرگوشه»، «روزی روزگاری در هالیوود»، «چاقوکشی» و «راکت‌من»

بهترین کارگردان: بونگ جون هو برای «انگل»، سم مندس برای «۱۹۱۷»، مارتین اسکورسیزی برای «ایرلندی»، کوئنتین تارانتینو برای «روزی روزگاری در هالیوود» و تاد فیلیپس برای «جوکر»

بهترین بازیگر مرد (درام): واکین فینیکس در «جوکر»، آنتونیو باندراس در «درد و افتخار»، آدام درایور در «داستان ازدواج»، جاناتان پرایس در «دو پاپ» و کریستین بیل در «فورد علیه فراری»

بهترین بازیگر زن (درام): سینتیا اریوو در «هریت»، اسکارلت جوهانسون در «داستان ازدواج»، سیرشا رونان در «زنان کوچک»، شارلیز ترون در «بامب‌شِل» و رنه زلوگر در «جودی»

بهترین بازیگر مرد (کمدی یا موزیکال): لئوناردو دی‌کاپریو در «روزی روزگاری در هالیوود»، دنیل کریگ در «چاقوکشی»، رومن گریفین‌دیویس در «جوجو خرگوشه»، تارون اگرتون در «راکت‌من» و ادی مورفی در «دولمایت اسم من است»

بهترین بازیگر زن (کمدی یا موزیکال): آکوافینا در «وداع»، آنا دی‌آرماس در «چاقوکشی»، بنی فلداستاین در «بوک‌اسمارت»، اما تامسون در «آخر شب» و کیت بلانشت در «کجا رفتی برنادت»

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل: آل پاچینو در «ایرلندی»، جو پشی در «ایرلندی»، آنتونی هاپکینز در «دو پاپ»، برد پیت در «روزی روزگاری در هالیوود» و تام هنکس در «روزی زیبا در محله»

بهترین بازیگر زن نقش مکمل: آنت بنینگ در «گزارش»، مارگو رابی در «بمب‌شل»، جنیفر لوپز در «تیغ‌زن‌ها»، کتی بیتس در «ریچارد جول» و لارا درن در «داستان ازدواج»

بهترین فیلمنامه: «روزی روزگاری در هالیوود»، «ایرلندی»، «انگل»، «داستان ازدواج» و «دو پاپ»

بهترین موسیقی متن: «جوکر»، «۱۹۱۷»، «بروکلین بی‌مادر»، «داستان ازدواج» و «زنان کوچک»

بهترین انیمیشن: «یخ‌زده ۲»، «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان»، «شیرشاه»، «داستان اسباب‌بازی ۴» و «حلقه گمشده»

بهترین فیلم خارجی‌زبان: «انگل» ساخته بونگ‌جون هو، «وداع» ساخته لولو وانگ، «بینوایان» ساخته لاج لی، «پرتره زنی در آتش» ساخته سلین سیاما و «درد و افتخار» ساخته پدرو آلمودوار