جهان سینما  در تسخیر فیلم‌های دنباله‌دار

 جومانجی ۲

پرفروش‌ترین فیلم این‌ روزهای سینمای جهان «جومانجی: مرحله بعد»‌ است. فیلمی که در سه روز نخست اکران در آمریکای شمالی بیش از ۶۰ میلیون دلار و در دیگر کشورها نزدیک به ۸۶ میلیون دلار به دست آورد تا در مجموع در هفته اخیر با رقم ۱۴۵ میلیون دلار کارش را پیش برده باشد. این فیلم که از هفته پیش در بازار بین‌المللی ظاهر شده تاکنون با احتساب فروش هفته پیش، ۲۱۳ میلیون دلار فروش کرده است. به گزارش خبرآنلاین، رقم فروش جومانجی بالاترین فروش یک فیلم کمدی در ماه دسامبر را ثبت کرد و در عین حال بالاترین فروش یک فیلم لایو اکشن با بازی کوین هارت و جک بلک خوانده شد.  فروش بالای «جومانجی: مرحله بعد» دلایل تقریبا واضحی دارد. مهم‌ترین دلیل آن داستان جذابی است که سال‌ها پیش با بازی رابین ویلیامز ستاره فقید کمدی روی پرده رفت. داستانی که پس از این همه سال هنوز هم تازه و پرمخاطب است. این فیلم به کارگردانی جیک کاسدن با بازی دواین جانسون، کوین هارت، جک بلک و کارن گیلان، داستان چهار نوجوان را که دوباره وارد دنیای بازی ویدئویی جومانجی شده‌اند، دنبال می‌کند اما این بار داستان بسیار خطرناک‌تر از بازی پیش است. از بخت بد «جومانجی: مرحله بعد» هفته آینده یک فیلم جدید از سری «جنگ ستارگان» روی پرده خواهد رفت که به احتمال زیاد پایانی خواهد بود بر صدرنشینی این فیلم در گیشه سینمای جهان.

 تازه واردها

کلینت ایستوود ستاره ۸۹ ساله سینمای آمریکا هنوز فعال است و هر سال در مقام بازیگر یا کارگردان فیلمی تازه به سینما عرضه می‌کند. او در فیلم جدیدش با عنوان «ریچارد جول» یکی از کم‌فروغ‌ترین گیشه‌هایش را تجربه کرد. فیلم جدید ایستوود در افتتاحیه به فروش ۵ میلیون دلاری بسنده کرد. با این میزان فروش و با توجه به بودجه ۴۰ میلیون دلاری، فیلم «ریچارد جول» در زمره آثار زیان‌ده گیشه قرار می‌گیرد.این فیلم درباره ریچارد جول افسر پلیس و محافظ امنیتی آمریکایی است. کسی که در جریان برگزاری المپیک تابستانی سال ۱۹۹۶ آتلانتا به‌عنوان بخشی از نگهبانان گارد امنیتی فعالیت می‌کرد و در حین بمب‌گذاری در این المپیک جان انسان‌های زیادی را نجات داد اما چند روز پس از این اتفاق متهم به انجام این بمب‌گذاری شد. بازیگرانی چون پل والتر هاوزر، سم راکول، کتی بیتس، جان هم و اولیویا وایلد در این فیلم بازی می‌کنند. «کریسمس سیاه» دیگر فیلم جدیدی است که از جمعه راهی سینماها شد و در مکان پنجم باکس آفیس جای گرفت که در مجموع تنها ۴/ ۴ میلیون دلار فروش کرد. این فیلم که در ۲۶۲۵ سالن سینما اکران شد در ژانر ترسناک، معمایی و مهیج به کارگردانی سوفیا تاکال ساخته شده و با توجه به این که با بودجه ۵ میلیون دلاری ساخته شده، نیازی به فروش وسیع ندارد تا به مرز سودآوری برسد. این فیلم که درباره‌ گروهی از جوانان است که در تعطیلات کریسمس هریک توسط یک غریبه‌ مرموز به دام می‌افتند، بیشتر مخاطبانش را از میان زنان ۲۵ سال به بالا  به دست آورد.

 دیگر پرفروش‌ها

فیلم سوم هفته که از هفته‌ها قبل اکرانش را شروع کرده «چاقوها بیرون» در ژانر کمدی سیاه به کارگردانی ریان جانسون است که با فروش ۲۵/ ۹ میلیون دلار دیگر در باکس آفیس آمریکا تاکنون ۹/ ۷۸ میلیون دلار فروش کرده است. دنیل کریگ، کریس اوانز، جیمی لی کرتیس، تونی کولت، کاترین لانگفورد و کریستوفر پلامر بازیگران این فیلم هستند که در بازار جهانی تاکنون ۱۶۲ میلیون دلار فروخته است. همچنین «الماس‌های تراش نخورده» ساخته برادران سفدی از نمایش در تنها ۵ سالن سینما فروشی بیش از ۵۲۵ هزار دلار را ثبت کرد که به معنی فروش متوسط بیش از ۱۰۵ هزار دلار در هر سالن سینماست. این فیلم با بازی آدام سندلر ساخته شده است. دیگر فیلمی که در مقیاس خیلی کم کارش را شروع کرد «بامب شل» درامی بر مبنای ماجراهای کمپانی فاکس‌نیوز است که رئیس آن به آزار جنسی کارمندان زن متهم می‌شود. این فیلم ۳۱۲ هزار دلار از فروش در ۴ سالن سینما کسب کرد که به معنی ۷۸ هزار دلار از هریک است. حدود ۶۰ درصد مخاطبان این فیلم را زنان تشکیل دادند و ۸۶ درصد خریداران بلیت بالای ۲۵ سال داشتند.