چالش سینما در دوران جشنواره

«جهان با من برقص» به کارگردانی سروش صحت که از چهارشنبه ۱۱ دی اکران شد تا روز جمعه مجموع فروش خود را به چهار میلیارد و ۴۶۹ میلیون و ۵۴۱ هزار تومان رساند و جزو پرفروش‌های هفته گذشته شد. قصه فیلم درباره مردی به نام«جهان» است که احساس می‌کند به ته خط زندگی رسیده است. علی مصفا، جواد عزتی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، سیاوش چراغی‌پور، کاظم سیاحی، مهراب قاسم‌خانی، رامین صدیقی، بهار کاتوزی، پاوان افسر، شیوا بلوچی و مهیار پوربابایی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.«زیر نظر» به کارگردانی مجید صالحی که از چهارشنبه چهارم دی روی پرده سینماهای کشور است، نیز تاکنون شش میلیارد و ۸۰۰ میلیون و ۲۳۲ هزار تومان فروخته است. در این فیلم بازیگرانی چون رضا عطاران، امیر جعفری، مهران احمدی، سروش جمشیدی، علی استادی، امیر نوری، سیاوش مفیدی، علی صالحی و آزاده صمدی به ایفای نقش می‌پردازند. فیلمنامه «زیر نظر» را ابوالفضل کاهانی نوشته و محمد شایسته به همراه رامبد جوان تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارند.از میان آثار روی پرده دو فیلم ویژه کودکان آثار تازه‌نفس گیشه محسوب می‌شوند که آنچنان که انتظار می‌رفت از آنها استقبال نشد.

«قطار آن شب» به کارگردانی حمیدرضا قطبی در یک هفته ۱۳ میلیون و ۵۴۹ هزار تومان فروش را پشت سر گذاشت. این فیلم با بازی افشین هاشمی، سیامک صفری، مریم بوبانی، بهناز نادری، بهرام شاکری و آیلین رشیدیان یک فانتزی کودکانه است.«کاتی و ستاره» دیگر فیلم در ژانر کودک در همین مدت ۷۳ میلیون و ۸۱۶ هزار تومان فروش داشت. این فیلم به کارگردانی رضا مجلسی و تهیه‌کنندگی بیتا منصوری قصه یک موجود فضایی است که از سیاره خود به زمین سفر می‌کند تا همزاد گمشده‌اش «کاتی» را بیابد. شهره قمر، آوا یونس‌نژاد، اصغر کهن‌قنبریان، حدیث نیکرو، دریا مجلسی، مریم شعبانی و محمد نوری بازیگران این فیلم هستند.از دیگر آثار شایان توجه می‌توان به «اولین امضا برای رعنا» ساخته علی ژکان اشاره کرد که در یک هفته ۱۲ میلیون و ۱۸۷ هزار تومان به‌دست آورد. «اولین امضا برای رعنا» یک درام اجتماعی و روایتگر زندگی داستان‌نویسی به نام جهانگیر گلستانه است که چند سال قبل با دختری به نام رعنا ازدواج کرده است. آنها در خانه‌ای اجاره‌ای زندگی می‌کنند و اجاره مختصری می‌پردازند، اما طولی نمی‌کشد...

«امیر» به کارگردانی نیما اقلیما و تهیه‌کنندگی سیدضیاء هاشمی نیز از چهارشنبه ۲۵ دی تاکنون ۹۴ میلیون و ۹۹۷ هزار تومان فروش داشته است. در خلاصه داستان فیلم آمده است: یکی با کار، یکی با پول، یکی با زندگی، یکی هم با سیگار. همه خودشونو می‌کشن. فقط راه‌هاشون فرق می‌کنه. میلاد کی‌مرام، هادی کاظمی، مصطفی قدیری، بهدخت ولیان، روشنک سه‌قلعگی، وحید منافی، مهدی عامل‌هاشمی و سحر دولتشاهی و بازیگر خردسال: آرتین گلچین، ترکیب بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.«اژدر» ساخته رضا سبحانی  نیز در هفته سوم اکران ۳۸۶ میلیون و ۹۳۱ هزار تومان به‌دست آورد. «اژدر» روایت مرد فقیر و تنگدستی است که به‌یک‌باره قدرت و توانمندی منحصربه‌فردی پیدا می‌کند. بهاره رهنما، میرطاهر مظلومی، علی انصاریان، نعیمه نظام‌دوست، شهره لرستانی، شادروان لوون هفتوان، نادر سلیمانی، نصرالله رادش، محمد شیری، یوسف صیادی، آذین رئوف و آرش نوذری بازیگران این فیلم هستند.