دنیای سرگرمی در محاصره کرونا

در حالی که برنامه ریزان در تلاشند تا با کمتر کردن شمار افرادی که در یک برنامه گرد می‌آیند، بتوانند ضررهای اقتصادی این خطر را کاهش دهند اما در عین حال برنامه‌های متعددی لغو شده یا به تعویق افتاده‌اند.جشنواره بین‌المللی فیلم پکن یکی از جدیدترین برنامه‌هایی است که برگزاری آن به آینده‌ای نامشخص موکول شده است. این جشنواره که باید اواخر آوریل (اوایل اردیبهشت) برگزار می‌شد، اکنون از طریق شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده بعدا زمان برگزاری جشنواره را به اطلاع عموم می‌رساند.جشنواره بین‌المللی فیلم هنگ‌کنگ نیز که قرار بود اواخر مارس برگزار شود، خیلی جلوتر اعلام کرد تا اواسط تابستان به تعویق می‌افتد.جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای نیز در ماه ژوئن برگزار خواهد شد.

در همین حال کنفرانس جهانی مؤسسه میلکن نیز از ترس گسترش کرونا اعلام کرد در ماه جولای برگزار می‌شود. این کنفرانس قرار بود از ۲تا۶ ماه می‌در بورلی هیلز برگزار شود. این کنفرانس هر سال با حضور رهبران فکری مشاغل مختلف دولتی، علمی و دانشگاهی برای تصمیم‌گیری‌های آموزشی برگزار می‌شود.مسوولان جشنواره «جنوب از جنوب غربی» (SXSW) نیز جمعه شب اعلام کردند که این جشنواره  برگزار نمی‌شود. این جشنواره که هر سال در آستین تگزاس برگزار می‌شود از بزرگ‌ترین جشنواره‌های موسیقی، فیلم و رسانه است که با قدمتی ۳۴ ساله هر سال میزبان صدها هزار نفر از گوشه و کنار جهان می‌شود.فستیوال فیلم بنتوویل هم که قرار بود از ۲۹ آوریل تا ۲ می  ‌برگزار شود، به اواخر تابستان موکول شد. هر چند با اعلام خبر ممنوعیت گردهم آمدن بیش از هزار نفر که شب پیش توسط دولت فرانسه اعلام شد، ممکن است برنامه‌های جشنواره فیلم کن هم تغییر کند، اما کنفرانس بین‌المللی تلویزیون MipTV پیش‌تر اعلام کرد امسال جشنواره کن برگزار نمی‌شود.

فستیوال فیلم مستند تسالونیکی در یونان، برگزاری نخستین فستیوال دریای سرخ در عربستان سعودی و جشنواره قمره مؤسسه فیلم دوحه نیز به تعویق افتادند.اکران «سونیک خارپشت» توسط استودیو پارامونت در چین لغو شد. این فیلم قرار بود ۲۸ فوریه راهی سینماهای چین شود. فیلم‌های «۱۹۱۷»، «دولیتل» یونیورسال و «جوجو خرگوش» سرچ‌لایت هم در چین به نمایش درنیامدند. نمایش «مولان» نیز در چین به تاریخ نامعلومی موکول شد. این فیلم هنوز قرار است ۲۷ مارس در آمریکا اکران شود.اکران «وقتی برای مردن نیست» فیلم بیست و پنجم جیمز باند نیز تاریخ نمایشش را عوض کرد و به جای ۸ آوریل قرار شد تا ۱۲ نوامبر در بریتانیا و ۲۵ نوامبر در آمریکا اکران شود. شبکه سی‌بی‌اس فیلمبرداری فصل سی و سوم «رقابت شگفت‌انگیز» را متوقف کرد.