دعوت موزیسین‌ها از مردم برای ماندن در خانه

فرزاد فرزین و اشوان دیگر خوانندگان مطرح موسیقی پاپ کشورمان نیز روز جمعه ۲۳ اسفند بر اساس ساعتی که به هواداران خود در فضای مجازی وعده داده بودند اجراهای زنده‌ای را در فضای پیش روی مخاطبان قرار دادند. همچنین فرزاد فرزین روز یکشنبه ۲۵ اسفند تک‌آهنگ «آتیش» را نیز منتشر کرد.علی زندوکیلی، خواننده موسیقی ایرانی هم که طی سال‌های اخیر فعالیت‌های موثری را در موسیقی پاپ انجام داده، در صفحه شخصی خود فایل تصویری را از اجرای موسیقی توسط کودکان و نوجوانان منتشر کرده و در توضیح آن گفته است تقدیم به کودکان عزیز سرزمینم که در این روزهای سخت در خانه مانده‌اند.

حسام اینانلو، نوازنده و آهنگساز شناخته شده موسیقی ایرانی نیز که مدتی است در فضای مجازی پروژه «بداهه» را آغاز کرده فایل تصویری جدیدی را منتشر کرد و گفت: «در این روزها بیش از هر موقعی مفهوم «امید» در ذهنم تاب می‌خورد؛ گاه کمرنگ‌تر و گاه اصلا ناپدید می‌شود. تصمیم گرفتم حالات این روزهایم را در این موقعیت خاص به‌صورت بداهه‌نوازی نشر دهم. گُمانم این بود در این موقعیت بیشترین تصویری که مردم و من هر لحظه با آن مواجهیم اخبار است. حال اندک اخبار خوب یا به وفور اخبار بد. من تلاشم برای نشر این بداهه‌نوازی‌ها صرفا این است که برای چند لحظه هم که شده از واقعیت این روزها فاصله بگیرم و برای مخاطبم فاصله ایجاد کنم. باشد که تاثیر حداقلی داشته باشد. آرزوی سلامتی برای تمام مردم دنیا به‌خصوص هموطنان عزیزم.»

فریدون آسرایی خواننده موسیقی پاپ نیز با قدردانی از پرسنل بیمارستان‌های میزبان بیماران کرونایی نوشت: «خدا همه پرسنل، بیمارستان‌ها رو خودش حفظ کنه، مهربانان شمام خیلی مراقب خودتون باشیدالهی این بیماری هم زودتر از کل کره زمین محو بشه الهی آمین.»

حسام‌الدین سراج، هم با انتشار ویدئویی که توسط کیوان مهرگان ساخته شده درباره مبارزه مردم با بحران کرونا گفت: « امروز فضای مساعدی است برای کار کردن، ارتباط با ساز، با کتاب و تمرین‌هایی که هنرمندان که می‌توانند داشته باشند. رعایت آن اصولی که جامعه پزشکی می‌گوید بکنیم اما دچار استرس و اضطراب نشویم.»

بابک جهانبخش، خواننده موسیقی پاپ هم با دلنوشته‌ای این امیدواری را به مخاطبان داده است که «و ما زمستان دیگری را سپری خواهیم کرد. با عصیان بزرگی که درونمان هست. و تنها چیزی که گرم‌مان می‌دارد، آتش مقدس امیدواری است.»

پرواز همای، خواننده موسیقی ایرانی هم در تازه‌ترین پستش نوشت: «من به‌عنوان یک گیلانی خواهش می‌کنم خواهش می‌کنم خواهش می‌کنم در خونه‌های خود بمونید و خارج نشید. چرا چرا چرا چرا باور نمی‌کنید که چه خطری همه ما را تهدید می‌کنه؟ چرا باور ندارید که آمار مبتلایان به کرونا در رشت بیشتر از شهرهای دیگه هست؟

آرون افشار، خواننده موسیقی پاپ نیز طی روزهای گذشته نظر به درخواست مخاطبانش کنسرتی را به‌صورت زنده برای مخاطبان اجرا کرد و در توضیح آن گفت: «اینم از اجرای لایو آهنگ دلشوره که قولش روداده بودم تقدیم به مردم سرزمینم. امیدوارم هرچه زودتر از این اوضاع بد رها بشیم همگی.»

محمد اصفهانی، خواننده نیز در یکی از پست‌های اینستاگرامی‌اش اظهار کرد: «وحشت و استرس بیهوده به مهار بیماری کرونا کمک نمی‌کنه و تازه بازدارنده و منفی هم هست. […] نتیجه نهایی اینکه هرکس با رعایت بهداشت فردی و اصول پیشگیری می‌تونه خود مراقبتی داشته باشه و امیدواریم مسوولان نیز به وظایف خود در اجتماع برای قطع زنجیره واگیر عمل کنند و از متخصصان دارای تجربه و خارج از کشوره بهره برده مردم را هرچه زودتر به روال عادی زندگی خودشان از لحاظ پزشکی و بهداشتی بازگردانند.»

بهنام بانی، دیگر خواننده موسیقی پاپ با انتشار تصویری از پرستاران یکی از بیمارستان‌های تهران که این روزها مشغول خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی هستند، توضیح داده است: «لبخند روحیه و انرژی، بدون شرح... دعوت به روحیه و انرژی مثبت، ماشاالله به غیرت و شرفتون، خسته نباشید به همه عزیزانی که به هر نحوی دارن زحمت می‌کشند برای ریشه کردن این ویروس لعنتی...  باید به هم روحیه بدیم. ان‌شاءالله که هرچه زودتر تموم بشه...»

اشکان کمانگری، خواننده موسیقی ایرانی نیز درپستی نوشته است: «قانون بال پروانه به این موضوع اشاره می‌کند که اتفاقات کوچک و جزئی زندگی ما گاهی اوقات سرنوشت ما و دیگران را به‌طور کامل تغییر می‌دهد. اثبات شده است که گاهی اوقات ارتعاش حاصل از بال زدن یک پروانه کوچک می‌تواند باعث ایجاد یک توفان بزرگ و سهمگین در یک جای کره‌زمین شود. خیلی وقت‌ها ما تصمیماتی می‌گیریم که اصلا به آنها توجه نمی‌کنیم. اما همین تصمیمات کوچک زندگی ما را شکل می‌دهند و می‌توانند مسیر زندگی ما و دیگران را تغییر بدهند. در خانه بمانیم.»

رضا صادقی هم با هشتگ «ما کنار هم در خانه می‌مانیم» به مخاطبانش گفت: «خیلی خبرها اومد که احتکار ماسک، گرونی و شیادی و خیلی چیزا … اما اینا حداکثری نیستن و خیلی از ما کنار هم داریم با این روزای سخت و برای هم می‌جنگیم.»حامد همایون هم در پست تصویری که برای هوادارانش گذاشته؛ گفت: «امروز حال کشورمان اصلا خوب نیست. استان‌هایی مثل گیلان، مازندران، تهران و امروز هم باخبر شدیم استان هرمزگان اصلا شرایط خوبی ندارند و شرایط بحرانی دارند. این دو هفته را به جهت حفظ جان عزیزانتان، پدر و مادرتان و کسانی که دوستشان دارید در منزل بمانید، سفر نکنید مواظب سلامتی‌تون باشید. تا دست به دست هم این ویروس خطرناک کرونا را شکست بدهیم. خواهش می‌کنم جدی باشید و این ویروس را جدی بگیرید، چون این بیماری، بیماری خطرناکی است. به امید لبخند ایران.»

همچنین در روزهای گذشته، سالار عقیلی، حجت اشرف‌زاده، گروه موسیقی «دال»، بنیامین بهادری، گروه سون و شهاب مظفری از جمله خوانندگانی بودند که پس از اطلاعیه‌های اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی‌بر تعطیلی کنسرت‌های اسفند‌ماه به منظور پیشگیری از شیوع بیماری «کرونا» تصمیم گرفتند در فضای مجازی کنسرت‌هایی را به‌صورت زنده برگزار کنند. نوع برنامه‌ریزی این گروه‌ها و خوانندگان در روزهای گذشته هم به شکلی بوده که در ابتدا اطلاع‌رسانی مختصری برای برگزاری یک کنسرت زنده در فضای مجازی صورت گرفته و پس از چند روز در تاریخ و ساعتی که مقرر شده گروه متشکل از تعداد اندکی از نوازندگان به اجرای قطعات خود می‌پردازند.امیر عظیمی، خواننده موسیقی پاپ هم که طی ماه‌های گذشته با انتشار تک‌آهنگ‌های مختلف طرفداران خوبی پیدا کرده، در روزهای گذشته موزیک ویدئویی را منتشر کرد که در آن از پرستاران و پزشکان بیمارستان‌ها در مواجهه با بیماران کرونایی و فداکاری آنها در این چارچوب قدردانی موسیقایی کرده بود.این در حالی است که تعدادی دیگر از خوانندگان و هنرمندان فعال عرصه موسیقی از جمله احسان خواجه‌امیری، محمد معتمدی، سامان احتشامی، گروه «داماهی»، گروه «چارتار» و... نیز تلاش کرده‌اند تا با همراهی مردم، از آنها برای امید به آینده دعوت کنند.