مستند-مسابقه یا همان رئالیتی‌شو، ژانری است که امروزه در جهان مورد توجه قرار گرفته و دارای هیجان و جذابیت‌های خاص خود است؛ چراکه بازیگران از سناریوی کار مطلع نمی‌شوند و خود آنها هم تا آخرین سکانس، مانند بینندگان، هر لحظه امکان غافلگیر شدن دارند. ضمن اینکه با توجه به این موضوع، گروه تولید هم از واکنش بازیگران حاضر بی‌اطلاع هستند و همین مساله جذابیت‌های کار را دوچندان می‌کند.

گروهی از بازیگران و خوانندگان ایرانی و لبنانی در پروژه «هفت روز و هفت ساعت» به‌عنوان نخستین رئالیتی‌شوی بین‌المللی ایران، در قالب یک مسابقه- فیلم حضور دارند. از ایران، امیرحسین رستمی، لادن مستوفی، حمید حامی، الناز حبیبی، علیرام نورایی و لیندا کیانی و از لبنان نیز کارلوس عازار، سالی بسمه، مهدی فخرالدین، محمد شمص، ساره قصیر و عدی رعد در فضایی رقابتی - هنری حضور دارند. این کار که در یک پروداکشن بزرگ در لوکیشن‌های متعددی، از موزه ملیتا و برخی بناهای تاریخی رومی در جنوب لبنان آغاز شده، در شمال ایران از رامسر تا آشوراده، پایان می‌یابد. سعید ابوطالب، مبدع رئالیتی‌شو در ایران که قبلا رئالیتی‌شوهای «رالی ایرانی» یک و ۲ را برای شبکه نمایش خانگی و «دستم را بگیر» و «سرزمین دانایی» را برای تلویزیون تولید کرده است، کارگردانی این اثر را برعهده دارد. همچنین لادن مستوفی در این رئالیتی‌شو نقش داور و لیدر گروه‌های شرکت‌کننده را ایفا کرده است.

همچنین در جمع بازیگران و خوانندگان ایرانی و لبنانی، یک زوج هنرمند لبنانی نیز حضور دارند. «عدی رعد» بازیگر و صداپیشه سینما و تلویزیون لبنان که پیش‌تر در فیلم‌های سینمایی «آوازهای سرزمین من» عباس رافعی و «زخم زیتون» محمدرضا آهنج و مجموعه تلویزیونی «وفا» به‌ کارگردانی محمدحسین لطیفی با بازیگرانی چون فرهاد اصلانی، فرهاد قائمیان، هانیه توسلی، پوریا پورسرخ و رضا ایرانمنش هم‌بازی بوده، در این رئالیتی‌شو به‌ همراه همسرش، روبة الشریف در یک گروه حضور یافته است.