حمید شریف‌زاده، بازیگر تئاتر و تلویزیون که مسوولیت برگزاری کارگاه خیریه تولید ماسک را برعهده دارد دراین‌باره توضیح داد: طی روزهای گذشته با حمایت بنیاد فرهنگی هنری رودکی کارگاه خیریه تولید ماسک با شعار «با همدلی در برابر هجوم کرونا پیروزیم» در تالار حافظ راه‌اندازی شده که طی آن تعدادی از هنرمندان تئاتر، تلویزیون و موسیقی به همراه جمعی از کارکنان معاونت هنری وزارت ارشاد و بنیاد فرهنگی هنری رودکی به‌صورت کاملا رایگان و داوطلبانه در تالار حافظ حضور پیدا کرده و در تولید و ساخت ماسک مشارکت دارند.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام گرفته یک گروه درمانی و نظارتی از وزارت بهداشت و نهادهای ذی‌ربط در طول برگزاری این کارگاه به‌صورت مستمر نظارت‌های بهداشتی خود را انجام داده و نسبت به گندزدایی و استریل تالار حافظ و تست پزشکی از داوطلبان اقدام کرده‌اند. همچنین تمامی این ماسک‌ها پس از تولید به مجموعه‌های بهداشتی برای گذر از پرتو و دیگر اقدامات استانداردسازی ارسال می‌شود. 

شریف‌زاده ادامه داد: ما طی برگزاری این کارگاه آمادگی داریم تا روزی ۱۰ هزار ماسک تولید کنیم و امیدواریم شرایط به گونه‌ای هدایت شود که بتوانیم با حضور بیشتر داوطلبان امکانات بیشتری را هم برای توزیع داشته باشیم.